کد مطلب: 

257818

در نمایشگاه بین‌المللی مخابرات، فناوری اطلاعات و راه حل‌های نوآورانه 1400، ارتقای شاخص‌های جهانی IDI برای کشورمان رقم خواهد خورد

در اولین جلسه‌ی "شورای سیاست‌گذاری نمایشگاه بین المللی مخابرات، فناوری اطلاعات و راه‌حل‌های نوآورانه" در سال 1400 که در تاریخ 18 تا 21 مهرماه سال 1400 برگزار می‌شود، تاکید شد که در این نمایشگاه، ارتقای شاخص‌های جهانی IDI برای کشورمان رقم خواهد خورد.
در نمایشگاه بین‌المللی مخابرات، فناوری اطلاعات و راه حل‌های نوآورانه 1400، ارتقای شاخص‌های جهانی IDI برای کشورمان رقم خواهد خورد

به گزارش خبرنگار سیتنا، اولین جلسه‌ی شورای سیاست‌گذاری بیست و دومین نمایشگاه بین المللی مخابرات، فناوری اطلاعات و راه حل‌های نوآورانه روز دوشنبه دهم خردادماه سال جاری با حضور دکتر قنبری، معاون امور نمایشگاهی، مهندس احسانی، مدیر نمایشگاه‌های داخلی از شرکت سهامی نمایشگاههای بین المللی ایران، دکتر ادیب، رییس هبات مدیره اتحادیه صادرکنندگان صنعت مخابرات ایران، مهندس نوروزی، رییس اداره توسعه صنعت معاونت فناوری و نو آوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و مهندس خطیبی، نماینده سندیکای صنعت مخابرات ایران ساعت 14 در محل سالن اصفهان نمایشگاه آغاز شد و در موارد مشروح زیر بحث و تبادل نظر به عمل آمد.

نمایشگاه تلکام نشانگر وفاق ملی در حوزه ICT خواهد بود

دکتر داوود ادیب، رییس اتحادیه صنعت مخابرات ایران با بیان اینکه در ارزیابی شاخص‌های جهانی ICT گاها از نهادهای مرجع مورد کم لطفی قرار گرفته‌ایم که دلایل مختلفی دارد و می‌تواند شکلی یا محتوایی باشد، گفت: همان میزان از  پیشرفت های کشورمان در این شاخص ها نیز گاها مورد توجه قرار نگرفته و نمایان نبوده است که برگزاری نمایشگاه تلکام امسال، می‌تواند در آشکارسازی این توانمندی ها نقش به سزایی داشته باشد.

رییس اتحادیه صادرکنندگان صنعت مخابرات تاکید کرد: طبیعتا این رویداد بزرگ نمایشگاهی در این شرایط خاص که دشمنان کشورمان علاقه ای به برگزاری آن و معرفی محصولات فناورانه ما در منطقه ندارند رویداد بزرگی خواهد بود که نشانگر یک وفاق ملی در حوزه ICT و در راستای به نمایش گذاشتن قدرت جمهوری اسلامی ایران در منطقه خواهد بود. 

ادیب ادامه داد: در این شرایط و با تدابیر هیات مدیره سندیکا، هیات مدیره اتحادیه، وزارت ارتباطات، شرکت مخابرات ایران، اپراتورهای همراه اول، ایرانسل، رایتل، سایر اپراتورهای بزرگ کشور و صندوق نوآوری و شکوفایی که همواره چتر حمایتی اش بر سر شرکت‌های دانش بنیان بوده است و در سال های اخیر نشان داده است که نقش پر رنگی را در شکوفایی شرکت های فناور و دانش بنیان داشته است،  باید نوعی دیگر از حضور و نمایش در صحنه را عملیاتی نماییم که این نمایش متفاوت  فناورانه، یقینا می‌تواند شعار مقام معظم رهبری را در سال 1400 متجلی سازد و انتظار می رود که  این نوع حضور، تصویر مناسبی از قدرت فناورانه کشورمان را در صحنه های بین المللی فراهم ساخته و آثار مثبتی را در رونق تولید ملی و رونق حوزه صادرات محصولات ICT در منطقه از خود به جا بگذارد.

ادیب همچنین بیان کرد: در این میان  تلاش های قابل تقدیر دکتر زمانی، مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه های بین المللی ایران و همچنین دکتر قنبری، معاونت نمایشگاه که بار سنگینی از زحمات را  در این شرایط خاص عهده دار هستند و مجموعه های ذیربط وزارت صمت که امیدوار هستیم با برگزاری نشست تعمیق 3 در نمایشکاه تلکام که در ادامه نشست های مرتبط با نهضت ساخت داخل می‌تواند اثرگذاری قابل ملاحظه ای را در این شرایط خطیر کشورمان داشته باشد قابل تقدیر است و امیدواریم  بتوانیم  نمایشگاهی متفاوت را برنامه ریزی کنیم.

گفتگوهای موثر بین شرکت‌های تولیدکننده و مصرف‌کننده‌ها در نمایشگاه تلکام نمایان‌تر می‌شود

مهندس نوروزی رییس اداره توسعه صنعت معاونت فناوری و نو آوری  وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در این نشست بیان نمود: همان طور که در سال های قبل نیز وزارت ارتباطات از صنعت ICT حمایت نموده است و موضع وزارتخانه پیش‌تر نیز چنین بوده است که با تغییر مدل نمایشگاه، این نمایشگاه را به فضایی تبدیل کنیم که برای گفتگو بین شرکت‌های تولیدکننده و مصرف‌کننده‌ها که اپراتور‌ها و شرکت‌های دیگر هستند مورد استفاده قرار گیرد و چه بخش حاکمیت و چه شرکت ها و اپراتورها و دانشگاه‌ها در فضایی شبیه نمایشگاه‌های ظرفیت بتوانند در کنار همدیگر با هم گفتگو کنند.

وی افزود: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در بیست و دومین دوره این نمایشگاه نیز همانند سالهای گذشته مشارکت داشته و امیدواریم که نمایشگاه تلکام ۱۴۰۰ باشکوه‌تر از دوره های قبل برگزار گردد.

حضور مجموعه‌هایی با ماهیت «تقاضا» در نمایشگاه تلکام بیشتر شود

مهندس خطیبی،  نماینده سندیکای صنعت مخابرات ایران نیز بیان نمود: ما باید بتوانیم از ظرفیت مجموعه های وزارت ارتباطات و وزارت صمت استفاده کنیم و بخشی از نمایشگاه امسال را در قالب نمایشگاه معکوس برگزار کنیم تا اپراتورهای بزرگ کشور بتوانند نیازهای خودشان را در نمایشگاه اعلام و شرکت های تولیدی در جریان نیازمندی اپراتورها قرار گیرند.

خطیبی افزود: در اکثر نمایشگاه‌های کشور وزنه نمایشگاه و حاضرین آن،‌ به سمت «عرضه»، سنگینی می‌کند و بهتر است که حضور مجموعه‌هایی با ماهیت «تقاضا» در این نمایشگاه بیشتر شود که در این زمینه وزارت صمت و وزارت ارتباطات می تواند کمک شایانی نمایند.

خطیبی افزود: بدیهی است  که تحقیق و توسعه شرکت‌ها باید بر مبنای محصول محور ارائه شوند که این موضوع می‌تواند از اتلاف منابع جلوگیری نماید و این نمایشگاه می‌تواند در این امر کمک نماید.

نقش دولت در نمایشگاه تلکام قوی‌تر باشد تا بخش خصوصی امیدوارتر شود

در ادامه این نشست دکتر قنبری، معاون امور نمایشگاهی اهم موارد مورد نظر را به شرح ذیل اعلام نمود:

  • اهمیت نمایشگاه ICT در بخش‌های خصوصی و دولتی بسیار بالاست که ما از هر دو بخش توقع بالائی خواهیم داشت.
  • ما در سال گذشته علی رغم  وجود حساسیت های زیاد در کشور مجموعا 40 نمایشگاه از جمله نمایشگاه تلکام 1399 را با وجود محدودیت‌ها برگزار کردیم که امسال هم با همین سیاست پیش خواهیم رفت و در صدد هستیم که از فعالان و تولیدکنندگان دفاع کنیم و قوی تر از سال گذشته خواهیم بود.
  • نکته مهم این است که در این روند نقش دولت باید بیشتر قوی باشد که بخش خصوصی امیدوارتر شود.
  • اول از هر چیر وفاق ملی باید ایجاد شود و مشکلات جانبی و حاشیه ای ایجاد نشود.
  • شرکت سهامی نمایشگاه های بین المللی جمهوری اسلامی ایران بعنوان متولی صنعت نمایشگاهی کشور ضمن انتخاب مجری توانمند برای برگزاری هر چه با شکوه تر نمایشگاه تلکام 1400 مساعدتهای لازم را در این زمینه بکار خواهد گرفت.
  • حتما باید شورای سیاست گذاری با محوریت شرکت سهامی نمایشگاه های بین المللی و وزارت ارتباطات و تشکل‌های حوزه مخابرات در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران ادامه یابد.
  • آن بخشی که مربوط به وزارت صمت می‌باشد را از طریق آقای دکتر صادقی نیارکی پیگیری خواهیم کرد.
  • در برگزاری نمایشگاه امسال شعار سال را هم باید حتما در نظر داشته باشیم.
  • وزارت ارتباطات به عنوان متولی صنعت ICT  کشور و در راستای باشکوه برگزار شدن نمایشگاه و بر اساس شعار سال می‌تواند بخش‌های مرتبط با فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان‌های مختلف کشور را برای حضور در این نمایشگاه در برنامه کار خود قرار دهد.

شایان ذکر است در پایان این جلسه مقرر شد تا طی رایزنی های انجام شده، نمایندگان وزارت صنعت، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، صندوق نوآوری و شکوفایی در جلسات شورای سیاستگذاری نمایشگاه تلکام حضور یابند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 4.5 (2 رای)
سیتنا 1
2021-06-03 01:26

افزودن دیدگاه جدید