کد مطلب: 

257733

گرامی: وزیر ارتباطات آتی باید بر صنعت دیجیتال، جامعه دیجیتال و کاربران دنیای دیجیتال مسلط باشد

یک استاد دانشگاه، معتقد است: برای تصدی پست وزارت ارتباطات در دولت بعدی، نیاز است فردی آگاه به الگوهای فناوری‌های نوین دیجیتال انتخاب شود و این فرد نه تنها نباید از دنیای نوین واهمه‌ای داشته باشد، بلکه باید به این مقوله به عنوان یک واقعیت برای تغییر و رشد نگاه کند.
گرامی: وزیر ارتباطات آتی باید فردی آگاه به الگوهای فناوری‌های نوین دیجیتال باشد

دکتر محسن گرامی در گفت‌وگو با خبرنگار سیتنا پیرامون انتظارات از وزیر ارتباطات دولت آتی برای اصلاح، بهبود و اقدام‌های موثر در بخش‌های مختلف حوزه‌ی ICT، گفت: «در وهله‌ی اول باید توجه ایشان به وزارتخانه باشد و در موضوعاتی که جامعه با آنها درگیر است، از نیروهای متخصص استفاده کند».

وی خاطرنشان کرد: «ما در حوزه فناوری کمی از دنیا عقب‌تر هستیم و نیاز است در ارتباط با بعضی از موضوعات از جمله سیاستگذاری، اولویت‌ها و فناوری‌های نوین برنامه‌ریزی داشته باشیم و صرفا در سطح نام‌گذاری نباشد، همچنین لازم است که از نیروی‌های متخصص استفاده شود. فناوری‌های نوین نیازمند راهکارها و سیاست‌گذاری‌های مدرن است و برنامه‌ریزی‌ها در این عرصه می‌بایست همگام جلو برود و از تمرکز تنها بر زیرساخت‌ها اجتناب شود».

این استاد دانشگاه در پاسخ به دیگر سوال خبرنگار سیتنا، پیرامون اولویت‌های انتخاب وزیر ارتباطات در دولت آتی گفت: «متاسفانه در انتخاب افراد اغلب کمتر به صحبت متخصصان توجه شده است. برای تصدی این سمت نیاز است که فردی آگاه به الگوهای فناوری‌های نوین دیجیتال انتخاب شود و نه تنها از دنیای نوین واهمه‌ای نداشته باشد، بلکه به عنوان یک واقعیت برای تغییر و رشد به آن نگاه کند؛ فردی که واهمه و ترسی از دنیای نوین ارتباطات نداشته باشد و علاوه بر داشتن دانش‌ تخصصی، تجربه و شناخت کافی از وضعیت کنونی ارتباطات و فناوری در جهان داشته باشد. افرادی که بتوانند مدرن‌ فکر کنند و تغییراتی را در این زمینه ایجاد کنند».

گرامی در ادامه افزود: «این فرد باید به سه مولفه آگاهی داشته باشد، اول صنعت دیجیتال، دوم جامعه دیجیتال و سوم کاربران دنیای دیجیتال و بتواند تمام این مولفه‌ها را با یکدیگر ادغام کرده و الگوهایی متناسب با جامعه‌ی ما ارائه داده و بعد از آن، پیاده‌سازی کند. داشتن الگوی متناسب بسیار مهم است و باید توجه کرد که محدودیتی نیز در پی نداشته باشد، به خصوص در مراکز نوآوری که باید در زمینه‌ی آن اطلاع رسانی درست انجام شود تا سرمایه‌گذاری در این زمینه‌ها در اولویت قرار گیرد».

این استاد دانشگاه، در پایان به خبرنگار سیتنا گفت: «بهتر آن است که در دولت جدید از نیروهای متخصص و با تجربه‌ی خود وزارت ارتباطات استفاده شود، زیرا این افراد تجارب بسیار مفید و ارزشمندی دارند که می‌توانند در این مسیر کمک به سزایی کند.»

انتهای پیام

خبرنگار: عاطفه ملکی

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 3.8 (201 رای)
سیتنا 3
2021-05-31 13:06

افزودن دیدگاه جدید