کد مطلب: 

257601

پیشنهاد آذری جهرمی به مدیران منطقه آزاد: کیش مرکز فعالیت ارزهای دیجیتال در کشور و منطقه شود

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تاکید کرد: کیش می‌تواند محوری برای فعالیت‌ها در حوزه ارزهای دیجیتال باشد که این مهم با اعمال یک سری ضوابط و از طریق مذاکره با وزارت اقتصاد، بانک مرکزی و نهادهای مرتبط با این حوزه امکان پذیر است.
پیشنهاد آذری جهرمی به مدیران منطقه آزاد: کیش مرکز فعالیت ارزهای دیجیتال در کشور و منطقه شود

به گزارش سیتنا، محمد جواد آذری جهرمی در جلسه شورای ارتباطات و فناوری اطلاعات کیش پس از استماع گزارش مدیران منطقه آزاد با بیان اینکه گزارشات ارایه شده حاکی از توسعه قابل توجه در حوزه‌های مختلف است گفت: حدود یک سال پیش که به کیش سفر کرده بودم این جزیره دو مشکل عمده داشت، قطعی فیبرنوری و نویز شبکه ارتباطی کشورهای منطقه بر شبکه موبایل کشور بود.
وی افزود: مشکل نخست با سرمایه‌گذاری شرکت ارتباطات زیرساخت و احداث شبکه فیبر نوری تازه و برقراری ارتباطات پایدار بر طرف شد.
آذری جهرمی ادامه داد: اما مشکل دوم که وجود نویز بر شبکه موبایل کیش است با توجه به توسعه شبکه ارتباطی در کشورهای منطقه همچنان پابرجاست.
وی تاکید کرد: این مشکل را به طور جدی پیگیری خواهیم کرد و آنهم از طریق مکاتبات تازه با اتحادیه بین‌المللی مخابرات (ITU) قابل حل است.
وزیر ارتباطات در ادامه با اشاره به ضرورت هوشمند سازی کیش با توجه به ظرفیت‌های موجود در این جزیره گفت: شهر هوشمند، شهری است که مدیریت آن هوشمند باشد. در جلسه امروز از سامانه‌هایی رونمایی شد که می‌تواند مدیریت شهرتان را هوشمند کنید.
وی افزود: دادهایی که از طریق این سامانه‌ها در اختیارتان قرار می‌گیرد امکان مدیریت بهتر را در جزیره کیش فراهم‌ می‌کند که این خود گام بزرگی است به سمت هوشمند سازی جزیره کیش. از مصادیق هوشمند سازی، خدمات رسانی هوشمند است که جزیره کیش در همین راستا از ظرفیت ارایه خدمات از جمله خودروهای خودران و بدون سرنشین را دارد.
وی در ادامه به مدیران منطقه آزاد توصیه کرد تا برای تبدیل، کیش به مرکزی برای فعالیت ارزهای دیجیتال در سطح کشور و منطقه تلاش کنند و تاکید کرد: کیش می تواند محوری برای فعالیت‌های حوزه ارزهای دیجیتال باشد که این مهم با اعمال یک سری ضوابط و از طریق مذاکره با وزارت اقتصاد، بانک مرکزی و نهادهای مرتبط با این حوزه امکان پذیر است.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات  افزود: این ظرفیت در کیش وجود دارد و می‌تواند به یکی از محورهای رشد اقتصاد جزیره تبدیل شود آن هم در شرایطی که با توجه به اعمال تحریم‌های ظالمانه و شیوع کرونا اقتصاد آن دچار مشکل شده است.
پیش از سخنان وزیر ارتباطات از سه سامانه جدید کیش هوشمند، جامع امور حقوقی و اطلاعات جغرافیایی رونمایی شد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 1
2021-05-26 21:52

افزودن دیدگاه جدید