کد مطلب: 

257506

تقی‌پور: زیرساخت‌های ارتباطی کشور به شدت تضعیف شده‌اند!

عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: امروز از نظر اقتصادی زیرساخت‌های ارتباطی کشور به شدت تضعیف شده‌اند و علیرغم شعارها و حرف‌های بزرگی که در این هشت سال زده شده شاهد توقف توسعه زیرساخت‌ها بودیم.
تقی‌پور: زیرساخت‌های ارتباطی کشور به شدت تضعیف شده‌اند!

به گزارش خبرنگار سیتنا، رضا تقی‌پور در مراسم بازدید رییس و اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی از مرکز کنترل عملیات شبکه شرکت مخابرات ایران، با اشاره به اینکه رگولاتوری و تنظیم مقررات در وزارت ارتباطات نسبت به سایر حوزه ها قدمت بیشتری دارند، اظهار داشت: پروانه های صادر شده برای اپراتورها حرفه ای هستند اما اینکه مجری خودش آنها را رعایت نمی کند و نقض می کند، پدیده جدیدی است که در این دوره اتفاق افتاده است.

وی، با اشاره به اینکه نسل‌های جدید مخابرات باید روی فناوری‌های جدید عرضه شوند، افزود: اساسا آنچه مجلس و دولت بعدی دنبال می‌کند، تحول دیجیتال است که با تحقق دیجیتال اتفاق می افتد. در این باره شعار زیاد داده شده و الان از 22 ترابایت زیرساخت شبکه ملی اطلاعات، چهار ترابایت آن زیر بار است ولی در مقابل همین مقدار و بیشتر با نرخ چند برابر اینترنت بین‌الملل استفاده می‌شود.

عضو کمیسیون صنایع مجلس اظهار داشت: باید بعد از خصوصی‌سازی از مدل‌های تعرفه‌گذاری اپراتورها مراقبت می‌کردیم تا مثلا اپراتورها با تخفیف‌های زیاد رقبای خود را از میدان به در نکنند و این مساله را مدیریت می‌کردیم اما در این دوره اپراتورهای موبایل از تعرفه‌هایی هم که از سال 94 وجود داشت و کمتر از آن تعرفه‌ها، خدمات ارایه می‌کردند، وقتی خواستند به تعرفه اصلی برگردند با مقابله و مخالفت دولت مواجه شدند که امر محکومی است.

تقی‌پوراضافه کرد: نتیجه این است که امروز از نظر اقتصادی زیرساخت‌های ارتباطی کشور به شدت تضعیف شده‌اند و علیرغم شعارها و حرف‌های بزرگی که در این هشت سال زده شده شاهد توقف توسعه زیرساخت‌ها بودیم.

وی افزود: قطعا نقش ارتباطات در مدیریت آینده کشور باید نقش برجسته‌ای باشد. امروز تحول دیجیتال برای کشور یک ضرورت است و زیرساخت‌های این تحول باید در وزارت ارتباطات فراهم شود. سهم اقتصاد دیجیتال و دانش بنیان به مراتب باید بیش از امروز در اقتصاد باشد و نیازمند زیرساخت‌های قوی است اما چیزی که همیشه گفتیم و به آن توجه نشده این است که زیرساخت‌ها باید داخلی و بومی باشند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 3 (3 رای)
سیتنا 1
2021-05-24 17:01

افزودن دیدگاه جدید