کد مطلب: 

257504

شهردار تهران در پاسخ به سیتنا: با تخلفات غیرقانونی در استخراج رمزارزها برخورد کردیم، ولی بنای دخالت بیشتر نداریم

شهردار تهران در پاسخ به سوال خبرنگار سیتنا پیرامون اینکه توقع می‌رود در شهر هوشمند اقداماتی همچون استخراج غیرقانونی رمزارزها شناسایی و به سایر نهادها و ارگان‌ها ذی‌ربط اطلاع داده شود، گفت: «تا کنون با موارد تخلفی که در حوزه استخراج غیرقانونی رمرز ارزها وجود داشته برخورد کردیم ولی در مجموع سیاست شهرداری تهران دخالت در این موضوع و برخورد نیست».
شهردار تهران در پاسخ به سیتنا: با تخلفات غیرقانونی در استخراج رمزارزها برخورد کردیم، ولی بنای دخالت بیشتر نداریم

به گزارش خبرنگار سیتنا، نشست خبری با موضوع شهر هوشمند و برنامه تهران هوشمند با حضور دکتر حناچی شهردار تهران، دکتر فرجود مدیرعامل فاوا شهرداری و دکتر مناف هاشمی معاون حمل و نقل شهرداری تهران در سالن ایران زمین ساختمان ۲ شورای اسلامی شهر تهران برگزار و گزارشی از عملکرد و دستاوردهای چهار ساله شهرداری تهران در حوزه‌ی فناوری اطلاعات و ارتباطات و حمل و نقل ارائه شد.

در ابتدا دکتر مناف هاشمی، معاون حمل و نقل شهرداری تهران به تبیین محورهای اصلی تحت عنوان عبور و مرور روان و توسعه بهسازی، کاهش آلودگی محیطی و زیست محیطی و افزایش ایمنی و بهره وری پرداخت و سپس رویکردهای عملیاتی این حوزه اعم از افزایش مطلوب حمل و نقل همگانی با تاکید بر خطوط ریلی و مترو، توسعه حمل و نقل پاک و انسان محور، توسعه سیستم های حمل و نقل هوشمند، مدیریت عرضه و تقاضا و افزایش ایمنی و در نهایت تامین منابع پایدار در اجرای طرح های حمل و نقل را با ارائه‌ی میزان پیشرفت و عمده اقدامات صورت گرفته تشریح کرد.

وی همچنین بر اهمیت تکریم رانندگان سسیتم تاکسیرانی و لزوم قرارگیری رانندگان در اولویت های اول ستاد کرونا و نوبت واکسیناسیون تاکید نمود و از ستاد کرونا درخواست رسیدگی به فوریت این مساله را نمود.
 
در ادامه دکتر محمد فرجود ،مدیر عامل سازمان فاوای شهرداری تهران هم به مرور برنامه تهران هوشمند پرداخت پس از مشخص نمودن سرفصل های اصلی بر این نکته تاکید کرد که در برنامه تهران هوشمند تلاش شده است که  سه مسئله مورد توجه قرار گیرد، اول آنکه این برنامه با مشارکت مردم و استارتاپ ها و همچنین نهادهای دولتی خارج از شهرداری انجام پذیرفت و دوم اهمیت پاسخگویی همانند یک اپراتور خدمات غیرحضوری مد نظر بود که به یکپارچه سازی سامانه‌های بسیاری که از گذشته در شهرداری بوده و ترکیب و حذف این سامانه ها توجه نمودند و سومین مورد که مهم ترین رویکرد  شهرداری بوده است افزایش بهره وری در مدیریت و کاهش هزینه ها بود.

وی ادامه داد: برنامه‌ی هوشمند تهران دارای سه لایه اصلی است که لای‌ ی مرکزی آن شورای راهبردی و سیاستگذاری است. در لایه‌ی دوم شامل پروژه‌هایی است که نقش اهرمی و تسهیل کننده را داشتند با محوریت خدمات شهری و حوزه‌ی نوآوری و لایه‌ی سوم شامل حوزه های عملیاتی است که حمل و نقل، محیط زیست و خدمات شهری و شهرسازی را شامل می شود.. 

وی در ادامه نگاهی به سیر توسعه و بلوغ برنامه تهران‌من داشت و به توضیح اجمالی هر یک از این زیرمجموعه‌ها پرداخت، که در حوزه خدمات شهروندی به عنوان مثال در ارتباط با مشارکت و شفافیت و شهرسازی با راه اندازی سامانه های آنلاین، این مهم صورت پذیرفته است و همچنین در حوزه‌ی حمل و نقل و خدمات شهری و گردشگری  خدمات جدیدی ارائه شده است. 

فرجود خبر از آغاز به کار میز خدمات شهرداری در  هفته‌ی آینده داد که مکاتبات در آن به صورت آنلاین صورت می‌پذیرد و جایگزین مراجعات حضوری می‌شود.

وی همچنین به این موضوع اشاره کرد که با کمک سازمان پسماند به چهار اپلیکیشن که از قدیم در این حوزه فعال بوده اند مجوز اعطا کرده اند که هدف آن کاهش و مدیریت زباله هاست. 

سپس پیروز حناچی به تشریح برخی از مهم ترین دستاوردهای شهرداری تهران در چهار سال گذشتهپرداخت که یکی از این دستاوردها تصویب برنامه‌ی جامع ترافیک شهر تهران است، همچنین اتصال قطار شهری به هشتگرد و پرند از دیگر دستاورهای این دوره بوده است.

او در ادامه یکی از مهم ترین دستاوردهای این دوره را افزایش رتبه‌ی شهر تهران در زمینه‌ی شهر هوشمند در جهان برشمرد و به هوشمند کردن سیستم تاکسیرانی تهران و تاثیر این سیستم  هوشمند در کاهش پسماندها اشاره کرد.
 
در پایان این نشست خبرنگاران به طرح سوالات خود از شهردار و معاونین پرداختند که پیروز حناچی در پاسخ به سوال خبرنگار سیتنا پیرامون اینکه توقع می‌رود در شهر هوشمند اقداماتی همچون استخراج غیرقانونی رمزارز شناسایی و به سایر نهادها و ارگان‌ها ذی‌ربط اطلاع داده شود، گفت:  «تا کنون با موارد تخلفی که در حوزه استخراج غیرقانونی رمرز ارزها وجود داشته برخورد کردیم ولی در مجموع سیاست شهرداری تهران دخالت در این موضوع و برخورد نیست».

انتهای پیام

خبرنگار: عاطفه ملکی
عکاس: فریناز موسوی

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 3
2021-05-24 16:16

دیدگاه‌ها

تصویر فرزانه
خیل خوبه که سایت تون داره به شکل فعال با مسائل مختلف از جمله مسائل حوزه شهری درگیر می شه. البته خوبه چالشی تر و پویاتر از این هم برخورد کنین. موفق باشین.
ارسال شده توسط فرزانه در 03 خرداد 00 - 18:18

افزودن دیدگاه جدید