کد مطلب: 

257500

مدیرعامل شرکت مخابرات در گفت‌وگو با سیتنا: دو هزار میلیارد تومان بدهی داریم

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران، گفت: دوره جدید مدیریت شرکت مخابرات حدود پنج ماه است که شروع شده و در این مدت در حال پرداخت بدهی‌های قبلی بودیم و برای خروج از مشکلات و مطالباتی همچون بیمه و صنایع و تجهیزاتی که خریداری کردیم حدود دو هزار میلیارد تومان بدهی داریم.
مدیرعامل شرکت مخابرات در گفت‌وگو با سیتنا: دو هزار میلیارد تومان بدهی داریم

به گزارش خبرنگار سیتنا، مهندس مجید سلطانی در حاشیه مراسم بازدید رییس و اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی از مرکز کنترل عملیات شبکه شرکت مخابرات ایران که امروز سوم خردادماه 1400 در محل مرکز مخابرات شهید نهری، برگزار شد، در پاسخ به سوال خبرنگار سیتنا پیرامون اقدامات این شرکت در راستای اعمال افزایش تعرفه طبق شروط اعلامی وزیر ارتباطات، گفت: طرح را تقدیم کرده‌ایم و بحث اعداد و ارقامی که در برنامه باید تنظیم می‌شد را اعلام کرده‌ایم و جداول را ارائه داده‌ایم و منتظر تصمیم‌گیری هستیم.

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران، در پاسخ به دیگر سوال خبرنگار سیتنا مبنی بر آنکه میزان بدهی شرکت مخابرات به پیمانکاران و باقی ذی‌نفعان، چقدر است؟ گفت: دوره جدید حدود پنج ماه است که شروع شده و در این مدت در حال پرداخت بدهی‌های قبلی بودیم و برای خروج از مشکلات و مطالباتی همچون بیمه و صنایع و تجهیزاتی که خریداری کردیم حدود دو هزار میلیارد تومان بدهی داریم.

وی، در ادامه پیرامون میزان سوددهی و زیان دهی شرکت مخابرات ایران، اظهار کرد: شرکت مخابرات صورت مالی تلفیقی دارد که در آن بخش سودده است و در کدال هم پایان سال 99 موجود است، در بخش ثابت زیان‌ده و بخش سیار نیز سودده است.

سلطانی، خاطرنشان کرد: در تلفیقی چون دو شرکت همراه با شرکت مخابرات تلفیق شده‌اند سودده هستیم و به همین دلیل است که شرکت مخابرات سر پا مانده است.

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران، اظهار کرد:  زمانی که از سود صحبت می‌کنیم باید میزان سرمایه‌گذاری آن بنگاه اقتصادی را در نظر بگیریم؛ زمانی که می‌گوییم که سودده هستیم باید ببینیم چقدر سرمایه گذاشته‌ایم و چقدر سود می‌بریم.

وی، خاطرنشان کرد: انتظاراتی که سرمایه‌گذار از برگشت سود دارد این است که باید حداقل 10 درصد سود خالص داشته باشد، میزان سرمایه‌ای که ما در بورس ثبت کرده‌ایم و تجدید سرمایه هم نشده حدود 60 تا 70 هزار میلیارد تومان است و با این عدد باید چقدر سود خالص داشته باشیم و این مشخصه آن است که آیا سودده هستیم یا خیر.

سلطانی، افزود: ضرر این موضوع در سرمایه گذاری برای آینده است؛ چراکه باید اپراتور یا هر شرکت اپراتوری 16درصد درآمد خود را برای سرمایه گذاری کنار گذارد وگرنه از این دور در دنیا و فناوری عقب می‌ماند.

انتهای پیام

خبرنگار: زهرا طاهری
عکاس: حسین شهلایی

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 3 (2 رای)
سیتنا 3
2021-05-24 14:41

دیدگاه‌ها

تصویر Anonymous
ظاهرا شرکت مخابرات ایران نه تنها ودایع مشترکین شرکت مخابرات ایران بعد ده سال نداده بلکه از لیست بدهی های خود نیز خارج کرده و در آمار ها ها هیچ اشاره ای به این بدهی کلان نمیکند... چه حکمتی در کار است که مسئولین سه قوه هیچ اخساس مسئولیت در این رابطه نکرده ونمیکنند و توجهی به این حق عمومی مشترکین ندارند؟
ارسال شده توسط Anonymous در 04 خرداد 00 - 08:08

افزودن دیدگاه جدید