کد مطلب: 

257237

وزیر ارتباطات: برای نامزدهای تائید صلاحیت شده بسته‌های انتخاباتی در نظر گرفتیم

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، گفت: ما به‌عنوان وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، همان‌گونه که صداوسیما ظرفیت‌هایی را برای نامزدهای محترم فراهم می‌کند، بسته‌هایی را برای بهره‌گیری از زیرساخت‌های ارتباطاتی در نظر گرفته‌ایم تا نامزدهای تائید صلاحیت شده برای تبلیغات انتخاباتی بتوانند از آن استفاده کنند.
وزیر ارتباطات: برای نامزدهای تائید صلاحیت شده بسته‌های انتخاباتی در نظر گرفتیم

به گزارش سیتنا، محمدجواد آذری جهرمی پس از افتتاح رسمی ابر رایانه ملی سیمرغ با تبریک روز جهانی ارتباطات به همه فعالان عرصه ارتباطات گفت: هوش مصنوعی قدرت بلامنازع آینده دنیاست و رقابت در این عرصه رقابت بر سر قدرت است.

وی افزود: بر اساس پرسشنامه‌ای که تهیه شده، نیاز پردازشی امروز کشور در حوزه هوش مصنوعی مطابق بر برآورد ما ۱۰ پتافلاپس است.

آذری جهرمی با بیان اینکه در حال حاضر برای تامین نیاز پردازشی داخل از ظرفیت‌های بین‌المللی استفاده می‌شود گفت: همین امر سبب می‌شود که در اولویت‌ها، بررسی درخواست‌های شرکت‌های ایرانی با تاخیر مواجه شود یا با توجه به اعمال تحریم‌ها و وجود محدودیت‌ها در نقل و انتقال‌ پول، برخی از این درخواست‌ها قابلیت انجام پیدا نمی کنند.

وی افزود: این نیازهای پردازشی شامل ساخت انیمیشن، بازی‌های اینترنتی و... است که بسیاری از تولیدکنندگان محتوا در فضای مجازی به آن نیاز دارند.

وزیر ارتباطات با تاکید بر اینکه تامین این ظرفیت در کشور قابل توسعه است، گفت: ابر رایانه سیمرغ برای آینده ایران و جوانان ایرانی است که البته گام اول محسوب می شود. واقعیت این است که سیمرغ کافی نیست و ما باید بیش از این پیشرفت کنیم.

آذری جهرمی افزود: سیمرغ دارای ظرفیتی معادل یک پتا فلاپس است در حالی که نیاز امروز کشور 10 پتافلاپس است. وجود چنین نیازی به نوبه خود یک اقتصاد محسوب می شود. ما باید ظرفیت اقتصاد دیجیتال در کشور را برای تولید داخلی افزایش دهیم. وقتی نیاز در داخل کشور وجود دارد باید باز هم به سمت جلو حرکت کنیم.

ابر رایانه سیمرغ برای آینده ایران و جوانان ایرانی است که البته گام اول محسوب می شود. واقعیت این است که سیمرغ کافی نیست و ما باید بیش از این پیشرفت کنیم.

وی ادامه داد: در سال‌های اخیر رشد اعجاب‌آوری را در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات در ایران شاهد بوده‌ایم و این به گواهی سازمان‌های بین‌المللی است که اثرات آن را نیز در همه عرصه‌های اقتصادی، سیاسی و اجتماعی کشور شاهد هستیم، اما واقعیت این است که حاکمیت و کشور از جوانان عقب‌مانده‌اند. آن‌ها جلو رفته‌اند و ما در قانون‌گذاری و تأمین زیرساخت‌ها مقداری عقب‌مانده‌ایم؛ بنابراین باید تلاش بیشتری بکنیم.

وزیر ارتباطات با بیان اینکه دختران ایرانی در عرصه توسعه فناوری اطلاعات در این سال‌ها زحمات زیادی کشیده‌اند و حوزه ICT یکی از حوزه‌هایی بوده که بالاترین نرخ مشارکت بانوان در توسعه آن داشته‌اند گفت: من به احترام تلاش دختران سرزمینم و در این روز که روز جهانی ارتباطات است و بنابر توضیحاتی که داده شد که نیاز داخلی برای پردازش داده‌ها بیش از آن چیزی است که امروز با گام بلندی که با سیمرغ برداشتیم باید تأمین شود، با تصمیم جمعی که با دوستان داشتیم، عملیات اجرایی ساخت ابررایانه بعدی جمهوری اسلامی ایران را برای تأمین زیرساخت‌های هوش مصنوعی اعلام می‌کنم.

وی افزود: این ابررایانه 100 برابر سیمرغ ظرفیت خواهد داشت یعنی 100 پتا فلاپس ظرفیت و به پاس قدردانی تلاش دختران ایران در توسعه ارتباطات و فناوری ارتباطات ما این ابررایانه را به نام دانشمند ممتاز ایرانی مرحوم «مریم میرزاخانی»، ابررایانه «مریم» نام‌گذاری می‌کنیم.

آذری جهرمی ادامه داد: عملیات ساخت ابررایانه «مریم» را از امروز پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات با جدیت پیگیری خواهد کرد و ظرف مدت یک سال این پروژه باید به سرانجام برسد و خدمات‌دهی خود را به فعالان بخش ICT آغاز کند. آنچه وظیفه ما بود، تأمین اعتبار این پروژه است که این کار انجام‌شده است و اعتبار آن جزو ابلاغیه‌های سال 1400 است.

وی در ادامه با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری پیش رو و ضرورت هرچه باشکوه‌تر برگزار شدن این انتخابات با مشارکت حداکثری مردم گفت: فضای مجازی نقش بی‌بدیلی در انتخابات پیش رو خواهد داشت. ما به‌عنوان وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، همان‌گونه که صداوسیما ظرفیت‌هایی را برای نامزدهای محترم فراهم می‌کند، بسته‌هایی را برای بهره‌گیری از زیرساخت‌های ارتباطاتی در نظر گرفته‌ایم تا نامزدهای تائید صلاحیت شده برای تبلیغات انتخاباتی بتوانند از آن استفاده کنند.

آذری جهرمی در خاتمه گفت: این بسته‌ها از طریق ستاد انتخابات کشور و با هماهنگی‌هایی که صورت می‌گیرد به‌صورت عادلانه در اختیار نامزدها قرار خواهد گرفت و آن‌ها می‌توانند از زیرساخت‌های ارتباطی کشور برای تبلیغات خودشان استفاده کنند که به‌زودی درباره جزییات این بسته‌ها اطلاع‌رسانی می‌شود.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 4.5 (2 رای)
سیتنا 3
2021-05-16 12:54

افزودن دیدگاه جدید