کد مطلب: 

257165

شوک توئیت ایلان ماسک به بازار رمزارزها؛ ریزش بیشتر قیمت‌ها در راه است؟

ساعاتی پس از انتشار جدیدترین توییت ایلان ماسک مبنی بر عدم پذیرش بیت کوین برای فروش خودروهای تسلا به دلیل آسیبی که استخراج این رمز ارز به محیط زیست وارد می کند، نه تنها قیمت بیت کوین بلکه ارزش عموم رمز ارزها در بازار جهانی سقوط کرد.
شوک توئیت ایلان ماسک به بازار رمزارزها؛ ریزش بیشتر قیمت‌ها در راه است؟

به گزارش سیتنا، ایلان ماسک که طی ماه‌های اخیر با توئیت‌های جنجالی اش باعث رشد بی‌سابقه‌ی قیمت رمزارزها شده بود، با یک توئیت طی ساعات اخیر، باعث سقوط قیمت رمزارزها و نگرانی از آینده‌ی این بازار شده است.

سی ان بی سی در گزارش  خود با اشاره به این مساله که در روز ۱۳ می بالغ بر ۳۶۵ میلیارد دلار از ارزش بازار رمز ارزها در دنیا از بین رفت نوشت: «دلیل این سقوط تصمیم ایلان ماسک مدیر عامل شرکت تسلا به عدم پذیرش بیت کوین برای فروش خودروهای الکتریکی است. او در توییت اخیر خود  با اشاره به اینکه برای استخراج بیت کوین و دیگر رمز ارزها انرژی برق زیادی مصرف می شود و استخراج هر بیت کوین آسیب زیادی به محیط زیست وارد می کند از عدم پذیرش رمز ارزها به جای پول برای فروش خودروهای الکتریکی این شرکت خبر داد.»

ایلان ماسک در توییت خود به این نکته تاکید کرد که تا زمانی در فرایند استخراج بیت کوین از منابع انرژی احیا شدنی استفاده شود یا تکنولوژی های پایدارتر و دوستدار محیط زیست  استفاده نشود، دریافت بیت کوین به جای پول برای فروش خودروهای این شرکت متوقف می شود؛ ولی این سیاست دایمی نخواهد بود و با پایدارتر شدن فرایند تولید بیت کوین ها می توان انتظار داشت شرایط به سرعت تغییر کند.

شوک توئیت ایلان ماسک به بازار رمزارزها؛ ریزش بیشتر قیمت‌ها در راه است؟

دو ماه پیش که شرکت تسلا پذیرش بیت‌کوین برای فروش خودروهایش را اعلام کرد بسیاری از سهامداران این شرکت و همچنین فعالان محیط زیست از آن تصمیم انتقاد کردند.

به گزارش بی بی سی، ماسک یکی از شناخته‌شده‌ترین علاقمندان پیگیر بازار رمزارزها است و اظهارنظرهایش در این باره توجه بسیاری جلب می‌کند. دوج‌کوین، رمزارزی که در قالب شوخی ایجاد شده بود، با توییت‌های ایلان ماسک به چهارمین رمزارز بزرگ جهان تبدیل شد.

رمزارزها شیوه‌ای برای پرداخت دیجیتال هستند که بدون مبادله اسکناس یا سکه، و همچنین بی نیاز از یک بانک مرکزی، مالک یا صرافی اصلی یا هر مرکز دیگری و با استفاده از رمزنگاری و با شبکه‌ای از کامپیوترها ممکن می‌شود که زنجیره‌ای از سوابق تراکنش‌ها را ذخیره و نقل و انتقالات را مشترکا تایید و به روزرسانی می‌کنند.

کامپیوترهای عضو شبکه در ازای آن با حل مسائل ریاضی ویژه رمزارز جدید به دست می‌آورند که اصطلاحا به آن استخراج گفته می‌شود.

با رشد ارزش بیت‌کوین و دیگر رمزارزها در سال‌های اخیر پردازشگرهای ویژه‌ای برای استخراج آن طراحی و ساخته شده‌اند که به آنها ماینر (معدنکار) می‌گویند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2021-05-14 00:36

افزودن دیدگاه جدید