کد مطلب: 

257103

گردهمایی مجازی خانواده‌ی ICT ایران، همزمان با روز جهانی ارتباطات

17ماه می معادل 27 اردیبهشت ماه هر سال، اعضای اتحادیه جهانی ارتباطات در سراسر دنیا برای بزرگداشت روز جهانی مخابرات و جامعه اطلاعاتی، مراسم‌هایی برگزار می‌کنند، لذا اتحادیه صادرکنندگان صنعت مخابرات ایران هم با توجه به شرایط ویژه جهانی ناشی از پاندمی، در پی ارائه طرح اولیه‌ای به هیات مدیره ، پیشنهاد برگزاری گردهمایی مجازی خانواده ICT ایران را همزمان با این روز تصویب کرد که با استقبال دیگر سازمان‌های مردم‌نهاد حوزه مواجه شد و به یک اقدام منسجم برای حضور تمامی اقشار فناوری اطلاعات و ارتباطات در یک نشست مشترک تبدیل شد.
برگزاری گردهمایی مجازی خانواده‌ی ICT ایران، همزمان با روز جهانی ارتباطات

به گزارش سیتنا به نقل از روابط عمومی اتحادیه صادرکنندگان صنعت مخابرات ایران (IRICTU)، سادینا آبایی، نایب رئیس اتحادیه صادرکنندگان صنعت مخابرات ایران در این مورد اظهار کرد: ۲۷ اردیبهشت ماه هر سال، یادآور بنیانگذاری اتحادیه جهانی مخابرات در 150 سال پیش است که ایران نیز مفتخر است که یکی از اعضای اولیه این اتحادیه می‌باشد.

وی ادامه داد: شیوع ویروس کرونا و تغییرات پیش‌آمده در سطح جهانی نشان داده که بسیاری از معیارها و استانداردهای جهانی در حال حاضر نیاز به بازتعریف دارند؛ شیوع این ویروس در جهان، محدودیت در رفت و آمد‌ها و قرنطینه شدن عده زیادی از مردم جهان در خانه، استفاده از اینترنت را افزایش  داده و  بنابراین یکی از موارد مهمی که باید به آن توجه شود، بازتعریف اقدامات کلاسیک در ساختار جدید جهانی است. از این‌رو و به پاس ارج نهادن به فعالان این عرصه و گرامیداشت این روز ، امسال در کمیسیون ظرفیت سازی و نوآوری اتحادیه صادرکنندگان صنعت مخابرات ایران طرحی را پیشنهاد کردیم تاگردهمایی مجازی خانواده ICT ایران را با مشارکت دست اندرکاران و فعالان این عرصه برگزار کنیم .

عضو هیات مدیره و نایب رئیس اتحادیه صادرکنندگان صنعت مخابرات ایران، گفت: بعد از برگزاری جلسات متعدد در کمیسیون و در نهایت تصویب هیات مدیره اتحادیه ، پس از آن موضوع را با دیگر مجموعه‌های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات مطرح نمودیم که مورد استقبال و موافقت ایشان نیز قرار گرفت و اجرای آن آغاز گردید که جزییات و نحوه حضور در این گردهمایی مجازی در روز جهانی ارتباطات به زودی اطلاع رسانی می شود.

عضو هیات نمایندگان اتاق ایران، افزود: به واسطه این شرایط ، تغییر رویه ای در ارتباطات پیدا کردیم که این موقعیت و فضای تازه، بسیاری از مناسبات ارتباطات را در دنیا تغییر داده و علی رغم محدودیت های حضور فیزیکی، گسترش ارتباطات برخط و الکترونیک، علاوه بر صرفه جویی در زمان، به اجرای بسیاری از اقدامات روزمره ما سرعت داد و مسیری تازه و پویاتر برای همه ما پیش رو گذاشت و این ما هستیم که باید در شرایط خاص و بروز بحران ها، فرصت های تازه را دریابیم و بهترین نتایج را بدست آوریم.

وی گفت: هدف از روز جهانی مخابرات و ارتباطات (WTISD) کمک به ایجاد پل‌های ارتباطی قوی و مستحکم‌تری میان کشورهای مختلف و همچنین توسعه فناوری‌هایی است که برای گسترش ارتباطات و زیرساخت‌های مخابراتی ساخته و استفاده شده است.

وی در بخشی دیگری از سخنان خود اظهار کرد: تقریباً نیمی از جمعیت جهان هنوز از اینترنت استفاده نمی‌کنند و رشد کلی دسترسی به شبکه جهانی، کند است ، بنابراین یکی از مواردی که باید به آن توجه شود این است که بتوانیم همگان را به اقتصاد دیجیتالی جهانی متصل کنیم و این کار ، نیازمند هماهنگی بیشتر بین فعالان این حوزه است.

آبائی در پایان گفت: روز جهانی مخابرات، متمرکز بر تدوین سیاست‌های ملی، پرکردن تفاوت‌های تکنولوژیکی، ترویج ارتباطات، تقویت قابلیت همکاری بین‌المللی سیستم‌ها و محدود کردن فاصله‌های فیزیکی در سطح جهانی از طریق اینترنت، تلویزیون، تلفن و غیره بوده و زمان مناسبی برای تاثیرگذاری‌های بین‌المللی است. موفقیت‌های ایران در رقابت جهانی در این عرصه‌ها، مانند موفقیتی که دو سال قبل، شبکه علمی کشور در سازمان ملل بدست آورده و رتبه نخست جهانی در حوزه E-Science را در رقابت با دیگر کشورهای توسعه یافته بدست آورد، نشان دهنده آن است که قطعا متخصصان این حوزه در ایران ، می‌توانند جایگاه ویژه‌ای در تحولات جدید جهانی داشته‌باشند که امیدواریم برگزاری این گردهمایی مجازی آغازی بر یک اقدام مشترک میان اعضاء صنف برای حصول نتایج درخشان‌تر گردد.

گردهمایی مجازی خانواده‌ی ICT ایران، همزمان با روز جهانی ارتباطات

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 4.5 (2 رای)
سیتنا 1
2021-05-11 15:52

افزودن دیدگاه جدید