کد مطلب: 

256933

اعطای بیش از 5000 میلیارد تومان تسهیلات صندوق نوآوری از طریق شبکه بانکی به شرکت‌های دانش بنیان

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری گفت: تاکنون بیش از 5 هزار میلیاردتومان تسهیلات به شرکت های دانش بنیان از طریق شبکه بانکی کشور اعطا شده است که بانک آینده نقش پررنگی در این حمایت ها داشته است.
اعطای بیش از 5000 میلیارد تومان تسهیلات صندوق نوآوری از طریق شبکه بانکی به شرکت‌های دانش بنیان

به گزارش سیتنا، دکتر علی وحدت در دیدار با مدیرعامل و تعدادی از مدیران بانک آینده، تعاملات شبکه بانکی کشور با حوزه دانش بنیان را منسجم‌تر و رو به رشد عنوان کرد و گفت: در حال حاضر زیست‌بوم نوآوری در کشور شکل گرفته که در کنار شکل‌گیری آن، نظام تامین مالی نوآوری نیز تشکیل شده است. صندوق نوآوری به عنوان متولی این قسمت تلاش کرده اجزای نظام تامین مالی نوآوری را به وجود بیاورد. بر این اساس شبکه بانکی کشور را برای شرکت‌های دانش‌بنیان بزرگ که قابلیت تعامل با بانک‌ها را داشتند فعال کردیم تا از این ظرفیت نیز به ارائه تسهیلات و خدمات مالی به این حوزه بهره ببریم که خوشبختانه تاکنون استقبال خوبی هم از سوی آنها صورت گرفته است.

وی ادامه داد: در دو سال گذشته بیش از 8 بانک کشور در این حوزه وارد تعامل شده و با واسطه‌گری صندوق نوآوری و شکوفایی از شرکت‌های دانش بنیان حمایت کردند و حتی تعدادی از این بانک‌ها دفاتر حمایت از نوآوری خود را در ساختمان صندوق دایر کرده و تعاملات خود با اکوسیستم نوآوری کشور را از این طریق گسترش دادند.

وحدت در مورد افزایش سطح تعاملات نظام بانکی کشور در حوزه دانش بنیان خاطرنشان کرد: بانک‌ها به دلیل کاهش معوقات شرکت‌های این حوزه به زیر یک درصد، به تامین مالی حوزه دانش بنیان بیش از پیش علاقمند شده‌اند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 3
2021-05-05 16:02

افزودن دیدگاه جدید