کد مطلب: 

256879

در خواست سندیکای صنعت مخابرات از وزیر ارتباطات برای احیای شبکه‌های ارتباطی ثابت

سندیکای صنعت مخابرات ایران در نامه‌ای سرگشاده به وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، ضمن تقدیر از فعالیت‌های مدیران آن وزارتخانه در دولت دوازدهم برای توسعه زیرساخت های ارتباطی، پوشش روستایی و شبکه ملی اطلاعات، درخواست کرد: در ماه‌های باقی‌مانده از دولت تدبیر و امید انتظار داریم برای احیای شبکه‌های ارتباطی ثابت اعم از شرکت مخابرات ایران، FCPها و FWAها قدم‌های استوار و به یادماندنی بردارید.
در خواست سندیکای صنعت مخابرات از وزیر ارتباطات برای احیای شبکه‌های ارتباطی ثابت

به گزارش سیتنا، متن نامه فرامرز رستگار، دبیر و عضو هیات مدیره سندیکای صنعت مخابرات ایران به مهندس محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به شرح ذیل است:

جناب آقای مهندس آذری جهرمی
وزیر محترم ارتباطات و فناوری اطلاعات
و رئیس محترم کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات

باسلام و احترام
همانطور که استحضار دارید مطالعات کارشناسی و تجارب کشورهای پیشتاز در ارائه سرویس های باند پهن نشان می‌دهد که تکیه بر شبکه های ارتباطات سیار برای تامین بخش عمده سرویس های اینترنتی، اتکای درستی نیست و دوام دار نخواهد بود.
اواخر سال ۱۳۹۸ با شیوع ویروس کرونا و شتاب گرفتن مصرف دیتا در کشور نتایج میدانی هم به مطالعات کارشناسی کمک کرد تا اثبات شود که باید فکری اساسی برای شبکه های ثابت ارتباطی بشود.
با همین منطق و نگاه، وزارت محترم ارتباطات و فناوری اطلاعات در ابتدای سال ۱۳۹۹ برنامه توسعه پنج میلیون اینترنت خانگی پرسرعت را از طریق اپراتورهای ثابت به سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ابلاغ نمود.
کندی در حرکت اپراتورهای ثابت ناشی از شرایط سال‌های قبل، موانع سر راه اجرای شبکه های ثابت، عدم کفایت سقف تسهیلات مالی لیزینگ و حل نشدن معادله هزینه و درآمد از جمله مواردی بود که این پروژه مهم ملی را به توفیق نرساند.
حال با استمرار بحران کرونا و مواجه شدن با موج جدید آن و هجوم درخواست‌های جدید آنلاین، همه در تلاشند که براین مشکل فائق بیایند.
قبل از اتخاذ هر تصمیم جدید لازم است که دلیل عدم موفقیت تصمیم قبلی بررسی و اقدامات اساسی برای پشتیبانی ها و مانع زدایی ها انجام شود.
خاطرنشان می نماییم تزریق باند فرکانسی بیشتر چه از طریق مصوبه ۳۱۶ و چه آزاد شدن فرکانس های ۷۰۰ و ۸۰۰ مگاهرتز و اختصاص آن به اپراتورهای موبایل، مسکنی بیش نخواهد بود و درد اصلی دوباره خودش را نشان خواهد داد.
نظر به اقدامات بسیار ارزنده جنابعالی و وزارت محترم ارتباطات و فناوری اطلاعات در دولت دوازدهم در راستای توسعه زیرساخت های ارتباطی کشور، ارتباطات روستایی و شبکه ملی اطلاعات، به عنوان یک تشکل با  نگاهی ملی، دلسوزانه و همراه از جنابعالی درخواست می نماییم در ماه های آخر دولت تدبیر و امید، برای احیای شبکه های ثابت اعم از شرکت مخابرات ایران، FCP ها و FWA ها به عنوان خاکریز اول برای غلبه بر مشکلات سرویس‌های پهن باند، قدم های استوار و به یادماندنی بردارید.
در رابطه با مصوبه ۳۱۶ کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات و تناقض آن با منطق حاکم بر مصوبات قبلی کمیسیون (شماره های ۲۲۲ و ۲۰۶) مطالبی هست که در صورت لزوم تقدیم خواهد شد.                                                                                                                   
با تقدیم احترام
فرامرز رستگار
دبیر و عضو هیئت مدیره سندیکا

در خواست سندیکای صنعت مخابرات از وزیر ارتباطات برای احیای شبکه‌های ارتباطی ثابت

در خواست سندیکای صنعت مخابرات از وزیر ارتباطات برای احیای شبکه‌های ارتباطی ثابت

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 4.5 (2 رای)
سیتنا 1
2021-05-03 13:10

افزودن دیدگاه جدید