کد مطلب: 

256799

ورود هواوی به صنعت خودرو با شاسی‌بلند الکتریکی

هواوی، شرکت مخابرات چینی و از بزرگ‌ترین سازندگان تلفن‌های هوشمند در جهان، از اولین ماشین خود در نمایشگاه شانگهای رونمایی کرد.
ورود هواوی به صنعت خودرو با شاسی‌بلند الکتریکی

به گزارش سیتنا، این ماشین که نامش SF5 است با همکاری یک خودروساز نوپای چینی-آمریکایی به نام سِرِس (SERES) ساخته شده و پیش‌فروش آن در فروشگاه‌های هواوی در چین آغاز شده است.

SF5 یک شاسی‌بلند هیبرید-الکتریکی است. باتری ماشین توسط یک موتور ۱/۵ لیتری بنزینی شارژ می‌شود و ماشین با یک باک پر می‌تواند تا هزار کیلومتر حرکت کند. بدون استفاده از موتور بنزینی، حداکثر مسافتی که این شاسی‌بلند حرکت می‌کند ۱۸۰ کیلومتر است. شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ماشین ۳/۵ ثانیه است.

ماشین تنها در چهار رنگ بدنه و با چهار رنگ تودوزی فروخته می‌شود و صندلی‌هایش گرم‌کن، کولر و قابلیت ماساژ دارد. SF5 همچنین به سیستم خودران در سطح ۲ مجهز است که می‌تواند ماشین را در ترافیک کنترل کند.

هواوی همچنین این ماشین را به سیستم عامل جدید خود مجهز کرده که نامش های‌کار (HiCar) است و به رانندگان این امکان را می‌دهد تا از راه دور و با فرمان‌های صوتی بخش‌های مختلف ماشین را کنترل کنند.

قیمت پایه ماشین هواوی ۲۱۶ هزار و ۸۰۰ یوان معادل حدود ۳۳ هزار دلار است و علاقه‌مندان می‌توانند با پرداخت حدود ۱۵۰ دلار برای خرید ماشین ثبت نام کنند.

پس از تحریم هواوی توسط آمریکا، درآمد این شرکت به شدت کاهش یافته و هواوی به دنبال راه‌های تازه برای کسب درآمد است. ماشین و نرم‌افزارهای مدیریت خودرو از جمله محصولاتی است که هواوی امیدوار است با رونق بازار خودرو در چین بتواند از فروش آن سود خوبی کسب کند.

دیگر تولیدکنندگان تلفن همراه هم به گرفتن سهمی از بازار خودرو علاقه نشان داده‌اند. شیائومی، سازنده تلفن‌های هوشمند اعلام کرده که با سرمایه‌گذاری ده میلیاردی قصد دارد به بازار خودروهای الکتریکی وارد شود و گفته می‌شود اپل، سازنده تلفن‌های همراه آیفون هم در حال ساخت یک ماشین الکتریکی است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 1
2021-05-01 01:02

افزودن دیدگاه جدید