کد مطلب: 

256749

برنامه‌ریزی نوکیا و اریکسون برای حضور در میدان رقابت با اپل، سامسونگ و هوواوی در 6G

نوکیا و اریکسون که طی یک دهه گذشته عملا میدان رقابت در نسل های نوین تلفن همراه را به اپل و سامسونگ و هوواوی باختند، از ژانویه ۲۰۲۱ پروژه‌ای را برای جمع کردن بازیگران این عرصه و با هدف ترسیم و آماده کردن میدان برای نسل ششم اینترنت همراه (6G)، آغاز کرده اند.
برنامه‌ریزی نوکیا و اریکسون برای حضور در میدان رقابت با اپل، سامسونگ و هوواوی در 6G

به گزارش سیتنا به نقل از یورونیوز، در حالیکه هنوز آثار کشاکش بر سر نسل پنجم اینترنت (5G) میان ایالات متحده و اروپا از یک سو و چین از سوی دیگر در جریان است، اتحادیه اروپا خود را برای ورود به عرصه رقابت برای نسل بعدی ارتباطات دیجیتالی، یعنی 6G آماده می‌کند. در همین حال، چین پیشاپیش و به‌دلیل برخورداری از زیرساخت‌های لازم برای توسعه بیشتر در زمینه تکنولوژی ارتباطات و به ویژه نسل پنجم، برتری بزرگی نسبت به رقبای غربی دارد.

این جهش تکنولوژیک، آنطور که کارشناسان می‌گویند، دست‌کم ۱۵ سال دیگر روی خواهد داد، اما اروپا نمی‌خواهد مثل نسل پنجم اینترنت (5G) میدان رقابت را پیشاپیش به چین و ایالات متحده ببازد.

پتر استوکمان، مدیر واحد سیستم‌های متصل (ارتباطی) آینده در کمیسیون اروپا می‌گوید: «ما برنامه‌ها پژوهشی بنیادین را راه انداخته‌ایم. یک مرحله نوین را در زمینه کیفیت و مفهوم ارتباطات پشت سر خواهیم گذاشت. منتظر یک دگرگونی بنیادین هستم. لازم است که اروپا ظرفیت‌های تکنولوژیک خود را حفظ کند.»

6G انقلابی در جهان دیجیتال برپا خواهد کرد؛

اگر نسل پنجم اینترنت، جهان را وارد شکلی از وابستگی/همبستگی میان انسان و ماشین‌، مانند هوش مصنوعی یا خودروهای بدون راننده کرد، نسل ششم (6G)، انقلابی در جهان دیجیتال برپا خواهد کرد؛ کارشناسان از برگزاری جلسات مجازی با حضور هولوگرامی یا جابه‌جا کردن اشیاء از راه دور با دستکش‌های اینترنتی به‌عنوان نمودهایی از انقلاب آتی دیجیتال یاد می‌کنند.

آلساندرو گروپلی، مدیر استراتژیک اتنو ETNO، شبکه اروپایی اپراتورهای ارتباطات تلفنی می‌گوید: «با 6G ذهینت ما درباره ساختار و زیست‌بوم اقتصادی و انسانی کاملا از نو چیده می‌شود. کار ما از همین الآن گسترش استانداردها و چشم‌انداز برای این انقلاب فنآوری آتی است.»

اتحادیه اروپا احتمالا برای توانایی رویارویی با قدرت اقتصادی و تکنولوژیک چین، چاره‌ای جز همکاری با شرکایی نظیر ایالات متحده آمریکا و ژاپن ندارد. همین اجبار، احتمالا به یک هماهنگی بی‌سابقه جهانی منجر خواهد شد.

تکنولوژی 6G به خلق نرم‌های نوین جهانی نیاز خواهد داشت.

مآوری پکارینن، نماینده پارلمان اروپا از گروه نوسازی اروپا می‌گوید: «واضح است که استانداردهای بین‌المللی نیاز خواهیم داشت و رقابت بسیار سخت خواهد بود.»

شاید جالب‌ترین بخش آمادگی اروپا برای ورود به میدان رقابت تکنولوژیک آینده، بازگشت غول‌های شکست خورده اروپایی به میدان باشد: نوکیا و اریکسون، که در بیش از یک دهه گذشته بازی را عملا به اپل و سامسونگ و هوواوی باختند، از ژانویه ۲۰۲۱ پروژه‌ای را برای جمع کردن بازیگران این عرصه و با هدف ترسیم و آماده کردن میدان برای نسل ششم اینترنت، آغاز کرده اند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2021-04-29 01:18

افزودن دیدگاه جدید