کد مطلب: 

256453

مصوبه دولت: اپراتورهای مختل کننده‌ ارتباطات اینترنتی کاربران، روزانه ۵۰ میلیارد تومان جریمه شوند

هیات وزیران مصوب کرد: در صورتی که اپراتورهای مختل کننده‌ی ارتباطات اینترنتی کاربران، ظرف مدت ۲۴ ساعت از زمان اعلام سازمان تنظیم مقررات نسبت به رفع محدودیت، اختلال یا انسداد اقدام نکنند، این سازمان موظف است تا زمان رفع تخلف، روزانه تا سقف ۵۰۰ میلیارد ریال اپراتور متخلف را جریمه کند.
مصوبه دولت: اپراتورهای مختل کننده‌ ارتباطات اینترنتی کاربران، روزانه ۵۰ میلیارد تومان جریمه شوند

به گزارش خبرنگار سیتنا، هیات وزیران در جلسه بعدازظهر روز یکشنبه به ریاست دکتر روحانی رئیس جمهوری، مصوب کرد که در صورتی که کارورها (اپراتورها) خارج از روال‌های تعیین شده قانونی، محدودیت، اختلال یا انسداد در نرم افزارها، تارنماها (وب‌گاه‌ها)، برنامه‌های کاربردی و سایر خدمات مبتنی بر فضای مجازی به وجود آورند، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات (سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی) موظف است با جمع آوری مستندات فنی، ظرف (۲۴) ساعت محدودیت، اختلال یا انسداد را به کارورها اعلام و همزمان مراتب محدودیت، اختلال یا انسداد را در پایگاه اطلاع‌رسانی خود منتشر کند.

همچنین درصورتی که کارورها ظرف مدت ۲۴ ساعت از زمان اعلام سازمان نسبت به رفع محدودیت، اختلال یا انسداد اقدام نکنند، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی موظف است تا زمان رفع تخلف روزانه تا سقف ۵۰۰ میلیارد ریال کارور متخلف را جریمه کند و کارور موظف است با اعلام سازمان، مبالغ را به حساب خزانه‌داری کل کشور واریز نماید.

اگر پس از یک هفته از اعلام سازمان مذکور، کارور نسبت به رفع محدودیت، اختلال یا انسداد اقدام نکرد، این سازمان مجاز است علاوه بر جریمه تعیین شده، نسبت به تعلیق یا کاهش مدت اعتبار پروانه کارور حداکثر به مدت دو سال اقدام کند و در صورت مرتفع نشدن اختلال پس از دو هفته از نامه سازمان، برابر قانون مجازات اسلامی نسبت به اقامه دعوی در مراجع قضایی از سوی سازمان یاد شده اقدام خواهد شد.

قابل ذکر است؛ شب گذشته (یکشنبه) به دنبال جلسه هیات دولت، علیرضا معزی، معاون ارتباطات و اطلاع‌رسانی دفتر رییس‌جمهور توئیت کرد: پس از اختلال عمدی برخی اپراتورها در ارتباطات اینترنتی کاربران، هیئت وزیران پس از دستور صریح رییس جمهور، عصر امروز ضمن تاکید بر حق آزاد شهروندان در دسترسی به اطلاعات و خلاف برشمردن اقدامات اخیر اپراتورها، به پشنهاد وزیر ارتباطات، جرایم سنگینی برای اینگونه تخلفات تصویب کرد.

گفتنی است؛ به دنبال اختلال روزهای اخیر در دسترسی به کلاب هاوس، سازمان تنظیم مقررات وزارت ارتباطات با ارسال هشداری به سه اپراتور اصلی کشور به آنها ۲۴ ساعت فرصت داده بود تا اختلال مشهود در شبکه اجتماعی کلاب هاوس را برطرف کنند.این هشدار با نامه حسین فلاح جوشقانی، رئیس سازمان تنظیم مقررات خطاب به مدیرعامل سه اپراتور همراه اول، ایرانسل و مخابرات ایران ابلاغ شد.

هفته گذشته علی ربیعی، سخنگوی دولت درباره اظهارنظرهای ضد و نقیض در خصوص بسته شدن شبکه اجتماعی کلاب هاوس و نظر دولت در این خصوص هم گفته بود: رئیس جمهور یکشنبه در دولت به وزیر ارتباطات دستور دادند که اولا جزئیات را به مردم بگویند و ثانیا مطابق قانون از مختل کنندگان شکایت و از اهرم‌های قانونی موجود برای پاسخگویی متخلفین و هم برای حفظ فضای ایجاد شده و باز شده استفاده نمایند.

ربیعی تصریح کرده بود: رییس جمهور به وزیر ارتباطات دستور داده ضمن ارائه گزارش شفاف از اختلال در کلاب‌هاوس، از مختل کنندگان شکایت کند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 1
2021-04-19 12:59

افزودن دیدگاه جدید