کد مطلب: 

256450

گسترش فناوری‌ها با صنعت دریایی هوشمند

صنعت دریایی در مسیر استفاده از فناوری‌های نوین قرار گرفته است تا با کمک این فناوری‌ها، به نیازها و چالش‌های موجود در بخش‌های مختلف پاسخ دهد.
گسترش فناوری‌ها با صنعت دریایی هوشمند

به گزارش سیتنا، ستاد توسعه فناوری‌های فضایی و حمل‌ونقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری که یکی از نهادهای موثر چند سال اخیر در حوزه صنعت دریایی است، با کمک شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق تلاش می‌کند تا مسیر توسعه این صنعت کاربردی در کشور را تسهیل کند. گسترش این صنعت بزرگ و حیاتی موضوعی است که می‌تواند در کنار پاسخ به نیازهای موجود، زمینه توسعه یافتگی کشور را هم فراهم می کند.

یکی از اقدامات معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برای این کار، هوشمندسازی این صنعت است. صنعتی که به واسطه وجود پهنه‌های بزرگ دریایی در اطراف کشور، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و یاریگر کشور در اوج تهدیدات و تحریم‌های بین‌المللی خواهد بود. به همین دلیل هوشمندسازی این حوزه یکی از ضروریاتی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

ستاد توسعه فناوری‌های فضایی و حمل‌ونقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نیز یکی از راه‌های بررسی وضعیت موجود و شناسایی نیازهای این حوزه را هوشمندسازی صنعت دریایی دانسته و بر همین اساس نیز در حال تکمیل زنجیره این کار است.

این کار با تشکیل کارگروه هوشمندسازی اجرایی شده است تا اقدامات در این حوزه با استفاده از توان متخصصان در مسیری درست و منطبق با نیازهای کشور پیش برود. هدف از تشکیل این کارگروه، بررسی وضعیت هوشمندسازی حوزه دریایی در کشور است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 3
2021-04-19 11:32

افزودن دیدگاه جدید