کد مطلب: 

256263

شرکت‌های خلاق هم مشمول قوانین حمایتی دانش‌بنیان‌ها می‌شوند

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، گفت: نام شرکت‌های خلاق نیز در قانون حمایت از تولیدات دانش‌بنیان درج شد و از این پس، مشمول حمایت‌های مندرج در قانون خواهند شد.
شرکت‌های خلاق هم مشمول قوانین حمایتی دانش‌بنیان‌ها می‌شوند

به گزارش سیتنا، علیرضا منادی سفیدان، گفت: قانون جهش تولیدات دانش‌بنیان، قانون کارشناسی شده و بسیار خوبی است. کلیات قانون پس از قید فوریت در صحن علنی مجلس، برای بررسی جزئیات و انجام کارشناسی بیشتر، به کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، ارجاع شد.

نماینده حوزه انتخابیه تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی، در ادامه افزود: نمایندگان مجلس در این کمیسیون تلاش دارند تا با اخذ نظرات کارشناسی و خبرگان، این قانون را تا حد امکان ارتقاء دهند. این ماده در حال حاضر 16 ماده دارد. برای حرکت در مسیر مانع‌زدایی‌های مد نظر رهبر انقلاب اسلامی، باید توجه و اهتمام هر چه بیشتری به شرکت‌های خلاق و دانش‌بنیان معطوف شود.

منادی سفیدان، ضمن تاکید بر تخصیص حمایت‌های حداکثری در قانون، گفت: در برنامه 5 ساله، رشد 8 درصدی برای کشور پیش‌بینی شده است که باید محقق شود. یک سوم از این رشد، باید از طریق بهره‌وری تحقق یابد. شرکت‌های خلاق و دانش‌بنیان نیز کارآمدترین ابزار برای افزایش بهره‌وری در صنایع بالادستی مانند نفت، گاز، پتروشیمی، نیروگاه‌ها و انتقال برق و سازمان‌ها و ارگان‌های مختلف هستند.

این استاد رشته میکروبیولوژی، با اشاره به لزوم تسهیل مسیر تاسیس شرکت‌های دانش‌بنیان، خلاق و استارتاپ‌ها، افزود: در قانون حمایت از تولیدات دانش‌بنیان، حمایت‌های بسیار خوبی اعم از معافیت‌های مالیاتی، گمرکی و معافیت‌های مرتبط با تامین اجتماعی برای این شرکت‌ها منظور شده است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، همچنین بیان کرد: خوشبختانه نام شرکت‌های خلاق نیز در این قانون قید شده است و این شرکت‌ها نیز از این پس مشمول حمایت‌های منظور شده در قانون خواهند شد. همچنین به میزان 3000 میلیارد تومان بودجه معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری، افزایش می‌یابد. بودجه صندوق نوآوری و شکوفایی نیز 1000 میلیارد تومان افزایش می‌یابد. همچنین قوانین بسیار خوبی برای حمایت از پایان‌نامه‌های دانشگاهی، وضع شده است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 3
2021-04-13 14:35

افزودن دیدگاه جدید