کد مطلب: 

256217

تسهیلات 8 هزار میلیارد تومانی صندوق نوآوری به دانش‌بنیان‌ها طی دو سال گذشته

عضو هیات عامل صندوق نوآوری و شکوفایی، گفت: تنها ظرف دو سال گذشته 8 هزار میلیارد تومان از سوی صندوق نوآوری به شرکت‌های دانش‌بنیان اعطا شده است.
تسهیلات 8 هزار میلیارد تومانی صندوق نوآوری به دانش‌بنیان‌ها طی دو سال گذشته

به گزارش سیتنا، دکتر محمدصادق خیاطیان در برنامه «تهران 20» شبکه 5 سیما با بیان اینکه امروز بیش از 5800 شرکت دانش‌بنیان در کشور مشغول به فعالیت هستند، گفت: برای سال جاری پیش‌بینی می‌کنیم درآمد شرکت‌های دانش‌بنیان به بیش از ۱۵۰ هزار میلیارد تومان برسد.

وی با بیان اینکه برآوردها نشان می‌دهد سهم شرکت‌های دانش بنیان از GDP (تولید ناخالص ملی) کمتر از دو درصد است، یکی از مسائل مهم این شرکت‌ها را بحث بازار عنوان کرد و گفت: متاسفانه امروز اعتماد 100 درصدی به شرکت‌های دانش بنیان و محصولات آنها وجود ندارد که ریشه در عوامل مختلفی از جمله عوامل فرهنگی دارد.

عضو هیات عامل صندوق نوآوری و شکوفایی با بیان اینکه در زمینه ایجاد بیمه‌های فناوری تعامل خوبی با بیمه مرکزی برقرار شده است، تصریح کرد: در حوزه سرمایه‌گذاری خطرپذیر، گام‌های خوبی برداشته شده و یکی از شرکت‌های بیمه، سرمایه سرمایه‌گذاران خطرپذیر را بیمه می‌کند. البته در حوزه بیمه محصولات فناورانه ضعف داریم که بخشی از آن با اصلاح قوانین قابل رفع است و نیاز به پشتوانه‌های قوی‌تر داریم.

رییس مرکز شرکت‌ها و موسسات دانش‌بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با اشاره به اینکه ما برای توسعه فناوری باید قدرت ریسک خود را بالا ببریم و دولت نیز باید پای کار بیاید، ادامه داد: در حوزه تامین مالی شرکت‌های دانش بنیان کارهای خوبی انجام شده اما نقص ما در این است که برای طرف بازار یا خریدار، قوانین حمایتی خوبی نداریم.

خیاطیان در ادامه با اشاره به اقدامات صندوق نوآوری و شکوفایی در تامین مالی شرکت‌های دانش‌بنیان، گفت: تنها ظرف دو سال گذشته 8 هزار میلیارد تومان از سوی صندوق نوآوری به شرکت‌های دانش‌بنیان اعطا شده است.

عضو هیات عامل صندوق نوآوری و شکوفایی با اشاره به بحث توسعه کارگزاران تخصصی در اکوسیستم فناوری کشور گفت: امروز نزدیک به 30 کارگزار تخصصی در این زمینه داریم که به توسعه بازار شرکت‌های دانش بنیان کمک می‌کنند.

وی همچنین در ادامه به برگزاری سلسله رویدادهای بهم‌رسانی طرف عرضه و تقاضای فناوری از سوی صندوق نوآوری و شکوفایی و معاونت علمی و فناوری اشاره کرد و گفت: صندوق نوآوری در سال 98، 12 رویداد بهم‌رسانی طرف عرضه یعنی شرکت‌های دانش بنیان و طرف تقاضا یعنی صنایع کشور را برگزار کرد که در مجموع بیش از 4 هزار میلیارد تومان تفاهم‌نامه در این رویدادها به امضا رسید که البته این رقم باید تقویت شود.

خیاطیان در پایان تاکید کرد: امروز شرکت‌های دانش بنیان توانسته‌اند خود را اثبات کند و این وظیفه دولت و خریداران محصولات این شرکت‌ها است که به آنها اعتماد کنند. به طور قطع اگر در حوزه پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا بعضی از این شرکت‌های دانش‌بنیان محصولاتی از جمله ونتیلاتور و یا سایر اقلام را تولید نمی‌کردند ما با مشکلات بسیاری برای مقابله با این ویروس مواجه می‌شدیم.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 3
2021-04-12 11:58

افزودن دیدگاه جدید