کد مطلب: 

256144

ادامه‌ی اختلال در دسترسی به کلاب هاوس در شبکه‌های همراه اول، ایرانسل و شرکت مخابرات ایران

در حالی که از پنج شنبه شب گذشته اختلال در دسترسی مشترکان اینترنت همراه اپراتورهای همراه اول و ایرانسل و اینترنت ثابت شرکت مخابرات ایران به کلاب‌هاوس، گمانه‌زنی‌ها مبنی بر احتمال اختلال عمدی و یا انسداد این شبکه‌ی اجتماعی را تقویت کرد، مقامات مسوول در وزارت ارتباطات و اپراتورها صدور حکم قضایی یا دستور برای فیلتر کلاب‌هاوس را تکذیب کردند، اما گزارش‌های دریافتی حاکی از ادامه‌ی اختلال در دسترسی به سرویس کلاب‌هاوس در این سه سرویس‌دهنده‌ی خدمات اینترنت در کشور است.
ادامه‌ی اختلال در دسترسی به کلاب هاوس در شبکه‌های همراه اول، ایرانسل و شرکت مخابرات ایران

به گزارش سیتنا، از پنج شنبه شب دسترسی به کلاب هاوس برای مشترکان همراه اول با اختلال همراه شد و از نخستین ساعات بامداد جمعه مشترکان ایرانسل نیز برای دسترسی به این شبکه اجتماعی با مشکل مواجه شدند و مشترکان اینترنت شرکت مخابرات ایران هم با اختلالی مشابه در دسترسی به کلاب هاوس برخورد کردند.

در همین حال، سیدجمال هادیان، رئیس مرکز روابط عمومی وزارت ارتباطات طی توییتی نوشت: ‏گزارش‌هایی از اختلال کلاب‌هاوس در یکی از اپراتورهای تلفن همراه کشور دریافت کرده‌ایم اما هنوز تایید نشده و در حال بررسی آن هستیم. خبر مربوط به فیلتر این شبکه اجتماعی نادرست است.

جمال هادیان خاطرنشان کرد: اختلال کلاب‌هاوس در شبکه همراه اول، ایرانسل و مخابرات ایران به ما گزارش شده است و بررسی‌ها حاکی از صحت گزارش‌ها دارد. تا الان می‌توانم این‌گونه بگویم که ادامه‌ی اختلال‌ها عادی نیست.

علیرضا معزی، معاون ارتباطات و اطلاع‌رسانی دفتر رییس جمهور نیز در توئیتی نوشت: کلاب هاوس⁩ فیلتر نشده، اما استقبال اخیر شهروندان و گفتگو‌های مؤثر، روادارانه و محترمانه‌ای که در این پلتفرم، برخی را آنقدر مضطرب ساخته که زمزمه‌ی مسدود ساختن را از سر بگیرند. گویا ⁧ فیلترینگ⁩ شکست‌خورده تلگرام⁩ عبرت نشده است.

حسین مجلسی راد، مدیر کل حوزه ریاست همراه اول در گفت‌وگویی صدور حکم قضایی یا هر گونه دستوری برای فیلتر شبکه اجتماعی کلاب‌هاوس را تکذیب و تاکید کرد: هیچ حکم قضایی یا دستوری از کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه برای همراه اول ارسال نشده است.

در نهایت گزارش‌های دریافتی خبرنگار سیتنا حاکی از ادامه‌ی اختلال در دسترسی مشترکان اینترنت همراه اپراتورهای همراه اول و ایرانسل و اینترنت ثابت شرکت مخابرات ایران به کلاب‌هاوس است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 3.7 (3 رای)
سیتنا 1
2021-04-10 09:23

افزودن دیدگاه جدید