کد مطلب: 

256137

توئیتر همچنان اجازه‌ی بازانتشار توئیت‌های پیشین ترامپ را نمی‌دهد

توییتر گفته است که به دفتر ملی بایگانی آمریکا اجازه نمی‌دهد توییت‌های دونالد ترامپ، رئیس جمهوری سابق آمریکا را در این رسانه‌ی اجتماعی در دسترس عموم قرار دهد.
توئیتر همچنان اجازه‌ی بازانتشار توئیت‌های پیشین ترامپ را نمی‌دهد

به گزارش سیتنا، دفتر ملی بایگانی و مدارک آمریکا در حال بایگانی کردن توییت‌های دونالد ترامپ است تا امکان دسترسی به آنها برای عموم فراهم شود. یک سخنگوی این سازمان به نشریه «پولیتیکو» گفت که این دفتر در مورد دسترسی یا عدم دسترسی به این بایگانی در شبکه‌های اجتماعی با نظر شرکت توییتر مخالف است.

شرکت توییتر حساب دونالد ترامپ را در ماه ژانویه، پس از حمله روز ۶ ژانویه به کنگره آمریکا، به دلیل «خطر تحریک به خشونت بیشتر» به طور دائم بست.

توئیتر همواره معتقد است که محتوای توییت‌های ترامپ نباید در این پلتفرم قابل دسترسی باشد.

این شرکت در توضیح تصمیم خود گفته بود که پس از بررسی دو توییت ترامپ به این نتیجه رسیدند که «می‌توانند مشوق تکرار اعمال خشونت‌آمیز روز ۶ ژانویه ۲۰۲۱ باشند و چندین مشخصه در آنها هست که می‌توانند تشویق به انجام این کار قلمداد شوند».

ترنتون کندی، سخنگوی توییتر، در بیانیه‌ای به نشریه پولیتیکو گفت: «با توجه به این‌ که ما حساب ترامپ را به طور دائمی به حالت تعلیق درآوردیم، محتوای این حساب مانند قبل یا به شکل حساب‌های بایگانی شده دیگر در دسترس نخواهد بود و این صرف‌نظر از نحوه نگهداری از داده‌ها در دفتر ملی بایگانی و مدارک آمریکا است».

توییتر بابت بستن حساب ترامپ با انتقادات گسترده‌ای روبه‌رو شد، اما همچنان قصد ندارد آن حساب را باز کند.

دفتر ملی بایگانی گفت که در تلاش است تا محتوای مزبور در سایت کتاب‌خانه ریاست جمهوری ترامپ قابل بارگیری باشد و تایید کرد که این سوابق شامل همه توییت‌های دونالد ترامپ خواهد بود.  

ترامپ مدت کوتاهی پس از بسته شدن حساب خود گفت که در حال مذاکره با سایت‌های مختلف دیگر بوده و در فکر «ایجاد یک رسانه شخصی در آینده نزدیک» است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2021-04-09 23:03

افزودن دیدگاه جدید