کد مطلب: 

256136

ادعای امکان دسترسی بدون اختلال مشترکان همراه اول و ایرانسل به کلاب هاوس!

در پی اختلالات اخیر در دسترسی مشترکان برخی سرویس‌دهنده‌های خدمات اینترنت به کلاب هاوس که طی ساعات اخیر گمانه‌زنی‌ها مبنی بر احتمال اختلال عمدی و یا انسداد موقت این شبکه‌ی اجتماعی را تقویت کرد، مدیر کل حوزه ریاست همراه اول صدور حکم قضایی یا هر گونه دستوری برای فیلتر شبکه اجتماعی کلاب‌هاوس را تکذیب کرد.
امکان دسترسی بدون اختلال عموم مشترکان همراه اول و ایرانسل به کلاب هاوس

به گزارش سیتنا، از شب گذشته (پنج‌شنبه) پس از آنکه دسترسی به کلاب هاوس برای مشترکان همراه اول با اختلال همراه شد، خبری مبنی بر فیلتر شبکه اجتماعی کلاب‌هاوس در یک اتاق گفتگو با حضور رئیس بانک مرکزی و وزیر ارتباطات به گوش رسید. از نخستین ساعات بامداد امروز (جمعه) نیز مشترکان ایرانسل هم برای دسترسی به این شبکه اجتماعی با مشکل مواجه شدند و مشترکان اینترنت شرکت مخابرات ایران هم با اختلالی مشابه در دسترسی به کلاب هاوس مواجه شدند.

شب گذشته، سیدجمال هادیان، رئیس مرکز روابط عمومی وزارت ارتباطات طی توییتی نوشت: ‏گزارش‌هایی از اختلال کلاب‌هاوس در یکی از اپراتورهای تلفن همراه کشور دریافت کرده‌ایم اما هنوز تایید نشده و در حال بررسی آن هستیم. خبر مربوط به فیلتر این شبکه اجتماعی نادرست است.

سپس، محمد جواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در توئیتی پیرامون اختلال شبکه همراه اول برای دسترسی به کلاب هاوس، اعلام کرد: بنابر گزارشی که دریافت کردم و همچنین تستی که شخصا انجام دادم؛ هم‌اکنون مشکل برطرف شده است.

شب گذشته علیرضا معزی، معاون ارتباطات و اطلاع‌رسانی دفتر رییس جمهور نیز در توئیتی نوشت: کلاب هاوس⁩ فیلتر نشده، اما استقبال اخیر شهروندان و گفتگو‌های مؤثر، روادارانه و محترمانه‌ای که در این پلتفرم، برخی را آنقدر مضطرب ساخته که زمزمه‌ی مسدود ساختن را از سر بگیرند. گویا ⁧ فیلترینگ⁩ شکست‌خورده تلگرام⁩ عبرت نشده است.

ماجرای فیلتر کلاب هاوس صبح امروز و با ادامه دار شدن اختلالات جدی‌تر شد تا جایی که رئیس مرکز روابط عمومی وزارت ارتباطات نیز اعلام کرد اختلال شبکه اجتماعی کلاب‌هاوس در شبکه همراه اول، ایرانسل و مخابرات به گوش رسیده است و ما در حال بررسی این مشکلات هستیم.

جمال هادیان تاکید کرد: انسداد کلاب هاوس در کارگروه تعیین مصادیق حتی مطرح هم نشده و هیچ حکم قضایی در این خصوص وجود ندارد.

در همین حال، حسین مجلسی راد مدیر کل حوزه ریاست همراه اول در گفت‌وگویی صدور حکم قضایی یا هر گونه دستوری برای فیلتر شبکه اجتماعی کلاب‌هاوس را تکذیب و تاکید کرد: هیچ حکم قضایی یا دستوری از کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه برای همراه اول ارسال نشده است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2021-04-09 22:35

افزودن دیدگاه جدید