کد مطلب: 

256129

مشکل برخی کاربران در دسترسی به کلاب هاوس؛ اختلال عمدی اپراتورها یا فیلترینگ تدریجی؟!

از آنجا که طی ساعات گذشته دسترسی برخی مشترکان اپراتورها به کلاب هاوس با اختلال مواجه شده است، رئیس روابط عمومی وزارت ارتباطات، ضمن تأیید وجود اختلال در دسترسی به این شبکه اجتماعی، اعلام کرد که «این اختلال‌ها عادی نیستند و توسط اپراتورها اعمال نمی‌شوند» اما از سوی دیگر معاون ارتباطات و اطلاع‌رسانی دفتر رییس جمهور، ضمن تاکید بر «عدم صدور دستور رسمی قضایی» از عزم گروهی خاص برای انسداد یا اختلال در کلاب‌هاوس سخن گفت.
مشکل برخی کاربران در دسترسی به کلاب هاوس؛ اختلال عمدی اپراتورها یا فیلترینگ تدریجی؟!

به گزارش سیتنا، از شب گذشته (پنج شنبه) دسترسی به کلاب هاوس برای مشترکان همراه اول با اختلال همراه شد و از نخستین ساعات بامداد امروز (جمعه) نیز مشترکان ایرانسل هم برای دسترسی به این شبکه اجتماعی با مشکل مواجه شدند و مشترکان اینترنت شرکت مخابرات ایران هم با اختلالی مشابه در دسترسی به کلاب هاوس مواجه شدند.

شب گذشته، سیدجمال هادیان، رئیس مرکز روابط عمومی وزارت ارتباطات طی توییتی نوشت: ‏گزارش‌هایی از اختلال کلاب‌هاوس در یکی از اپراتورهای تلفن همراه کشور دریافت کرده‌ایم اما هنوز تایید نشده و در حال بررسی آن هستیم. خبر مربوط به فیلتر این شبکه اجتماعی نادرست است.

سپس، محمد جواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در توئیتی پیرامون اختلال شبکه همراه اول برای دسترسی به کلاب هاوس، اعلام کرد: بنابر گزارشی که دریافت کردم و همچنین تستی که شخصا انجام دادم؛ هم‌اکنون مشکل برطرف شده است.

اما ساعتی پیش رئیس مرکز روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، ضمن تأیید وجود اختلال در کلاب‌هاوس، اعلام کرد: این اختلال‌ها عادی نیستند و توسط اپراتورها اعمال نمی‌شوند.

جمال هادیان خاطرنشان کرد: اختلال کلاب‌هاوس در شبکه همراه اول، ایرانسل و مخابرات ایران به ما گزارش شده است و بررسی‌ها حاکی از صحت گزارش‌ها دارد. تا الان می‌توانم این‌گونه بگویم که ادامه‌ی اختلال‌ها عادی نیست.

زمزمه‌های اختلاف بین دولت و مخالفان برای فیلتر کلاب‌هاوس از دیشب و پس از اختلال این شبکه اجتماعی در همراه اول شدت یافت و علیرضا معزی معاون ارتباطات و اطلاع‌رسانی دفتر رییس جمهور، ضمن تاکید بر عدم صدور دستور رسمی قضایی، از عزم گروهی خاص برای انسداد یا اختلال در کلاب‌هاوس گفت.

اما مدیرکل حوزه ریاست مدیرعامل همراه اول در «کلاب هاوس» گفت: هیچ حکم یا دستوری مبنی بر فیلتر کلاب‌هاوس به ما واصل نشده است. ما اختلالی در همراه اول نداریم.

برخی شایعات حکایت از این دارد که اختلال کلاب هاوس در برخی اپراتورها می‌تواند عمدی باشد که در صورت صحت بنا بر ماده ۷۳۷ قانون مجازات اسلامی، که به اختلال عمدی در ارتباطات اشاره دارد، محکومیت سنگینی را برای مدیران این اپراتورها به دنبال دارد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 1
2021-04-09 17:07

افزودن دیدگاه جدید