کد مطلب: 

256079

وزیر ارتباطات: در دوران کرونا، کمترین شکایت در حوزه اپراتورها را از شرکت زیرساخت داشتیم

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، گفت: در دوران کرونا انتظار این حجم از ترافیک را بر روی شبکه نداشتیم و با اینکه مدیریت این حجم از ترافیک کار دشواری بود ولی کمترین شکایت در حوزه اپراتورها را در این دوران از شرکت زیرساخت داشتیم.
وزیر ارتباطات: در دوران کرونا، کمترین شکایت در حوزه اپراتورها را از شرکت زیرساخت داشتیم

به گزارش سیتنا، محمد جواد آذری جهرمی، در دیدار نوروزی با اعضای هیات مدیره شرکت زیرساخت که به صورت ویدیو کنفرانس برگزار شد، با اشاره به اینکه پیش بینی باری که بر روی شبکه به دلیل بیماری کرونا به وجود آمد غیر قابل انتظار بود، گفت: انتظار این حجم از ترافیک را بر روی شبکه نداشتیم و با اینکه مدیریت این حجم از ترافیک کار دشواری بود ولی کمترین شکایت در حوزه اپراتورها را در این دوران از شرکت زیرساخت داشتیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به نقش فعالانه این شرکت و مدیران و کارمندانش برای توسعه زیرساخت های شبکه ملی اطلاعات در سال گذشته، گفت: سال گذشته کارهای بزرگی مانند گسترش مراکز داده وDNS، توسعه مراکز داده(IXP)  در نواحی چندگانه کشوری و پروژه های امنیت سایبری به سرانجام رسید.

وی با بیان اینکه در سال جدید باید برخی از برنامه ها را به جدیت دنبال کنیم، افزود: توسعه شبکه انتقال و IP کشور به عنوان زیرساخت شبکه ملی اطلاعات یک ضرورت است البته در حال حاضر در برخی از نواحی شبکه IP به 60 درصد ظرفیت خود رسیده است و برای توسعه آن باید اقدام و برنامه ریزی شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، ساخت منطقه ویژه ارتباطات و فناوری اطلاعات را با توجه به دستور اخیر مقام معظم رهبری برای تعامل با شرکت های بین المللی حایز اهمیت ویژه دانست و گفت: این منطقه از اجزای شبکه ملی اطلاعات است و مقدمات آزادسازی و فروش اینترنت شرکت زیر ساخت را هم فراهم می کند و باید تا اردیبهشت ماه تایید مرکز ملی فضای مجازی را برای ساخت آن بگیریم.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 3
2021-04-07 10:50

افزودن دیدگاه جدید