کد مطلب: 

256067

افزایش 15 هزار تومانی متوسط درآمد مخابرات ‌به‌ازای هر مشترک ADSL

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، اظهار داشت: متوسط درآمد مخابرات به‌ازای هر مشترک ADSL نزدیک به ۱۱ هزار تومان بود که اکنون این عدد چیزی در حدود ۲۶ هزار تومان است.
متوسط درآمد مخابرات ‌به‌ازای هر مشترک ADSL از ۱۱ به ۲۶ هزار تومان افزایش یافته است

به گزارش خبرنگار سیتنا، محمدجواد آذری‌جهرمی در کلاب‌هاوس اظهار داشت: استراتژی ما برای توسعه بازار در بیش از سه سال گذشته، مبتنی بر تثبیت قیمت بوده است. در ابتدای وزارت من از مالیات ۲۸ درصدی که به دولت پرداخت می‌شد، سه درصد برای توسعه روستایی در نظر گرفته شد که ما سه درصد را به خود اپراتورها بازگرداندیم و به این صورت پرداخت را به تعهد تبدیل کردیم.

آذری‌جهرمی افزود: چهار درصد نیز از سال ۹۹ کم کردیم و دولت به‌طور تقریبی هفت درصد سهم درآمد را به عنوان سهمش در توسعه مناطق کمتر برخوردار آورد.

وی گفت: مجموعه اتفاق‌هایی که افتاد و سیاست‌گذاری‌هایی که در عرصه توسعه اقتصادی انجام شد، موجب افزایش این بازار از ۳۰ میلیون مشترک به ۷۰ میلیون مشترک شد و RPO  مشترکان (متوسط درآمد اپراتور به ازاء هر مشترک) هم با توجه به رشد حوزه آی. سی. تی، رشد قابل توجه‌ای پیدا کند.

وی تاکید کرد: متوسط درآمد مخابرات به‌ازای هر مشترک ADSL نزدیک به ۱۱ هزار تومان بود که اکنون این عدد چیزی در حدود ۲۶ هزار تومان است.

وی اضافه‌کرد: با کاهش تعرفه‌های بخش دولتی، در سه مرحله هزینه اپراتورها را مدیریت کردیم و در کنار آن با تثبیت قیمت در بخش مدیریت هزینه تلاش کردیم با ترویج اقتصاد اشتراکی بین اپراتورها و به اشتراک‌گذاری منابع کاری کنیم که هزینه‌هایشان کاهش پیدا کند.

وزیر ارتباطات افزود: در شرایط کنونی اپراتورها به سمت توسعه ۵G رفته‌اند و اپراتورهای ثابت به فکر توسعه VDSL و FTTH (اتصال شبکه فیبر نوری به منازل مسکونی) هستند، بحث بر این است که در این سرویس‌ها بتوانیم تعرفه بالاتری بگیریم که سرمایه‌گذاری و برگشت سرمایه ما توجیه داشته باشد.

وی بیان‌داشت: سیاست ما در همه این سال‌ها تثبیت قیمت برای رشد بازار بوده است، اکنون نیز بازار رشد و به بلوغ خوبی رسیده است و ارزش آن در این مدت هم به لحاظ اشتراک و هم درآمدی حدود دو برابر شده است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (2 رای)
سیتنا 1
2021-04-07 01:17

افزودن دیدگاه جدید