کد مطلب: 

256016

شکل‌گیری بیش از 500 شرکت خلاق در حوزه اقتصاد دیجیتال و فضای مجازی

به همت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در پنج سال اخیر، 567 شرکت خلاق در حوزه کسب و کارهای دیجیتال و فضای مجازی فعالیت می‌کنند.
شکل‌گیری بیش از 500 شرکت خلاق در حوزه اقتصاد دیجیتال و فضای مجازی

به گزارش سیتنا، یکی از تلاش‌ها برای توسعه زیست‌بوم فناوری و نوآوری اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی در کشور، حمایت از شکل‌گیری شرکت‌های خلاق در این زمینه است. کاری که ستاد توسعه فناوری‌های اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری بر آن تاکید زیادی دارد و در طی این چند سال، سعی کرده از شکل‌گیری این شرکت‌ها حمایت کند.

به گواه آمارهای موجود، سال 95 حدود 395 شرکت خلاق در حوزه اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی فعال بودند. اما به همت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در طی این 5 سال تعداد این شرکت‌ها روندی صعودی گرفته است و امروز 567 شرکت خلاق در حوزه کسب و کارهای دیجیتال و فضای مجازی فعالیت می‌کنند.

در واقع شرکت‌های خلاق ایجاد شده‌اند تا با ارائه الگوهای نوین کسب و کار نقشی موثر در ارائه خدمات و محصولات نو و خلاق ایفا کنند. پایه و اساس آنها بر مبنای خلاقیت و نوآوری بنا شده و بر خلاف شرکت‌های دانش‌بنیان، رشد آنها ارتباطی به تولید محصولات مبتنی بر فناوری پیشرفته ندارد. این شرکت‌ها آمده‌اند تا مسیر توسعه کشور را هموار ‌کنند.

بر همین اساس نیز ستاد توسعه فناوری‌های اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری یکی از اولویت‌های خود را حمایت از شکل‌گیری و توسعه این شرکت‌ها قرار داده است و از آنها حمایت‌های مادی و معنوی می‌کند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 4.7 (3 رای)
سیتنا 3
2021-04-05 12:16

افزودن دیدگاه جدید