کد مطلب: 

255993

رسوایی ادرار کردن اجباری پیک‌ها و رانندگان آمازون در بطری‌

شرکت آمازون به خاطر ارائه اطلاعات نادرست در مورد شرایط کاری پیک‌های خود از یک عضو مجلس نمایندگان آمریکا عذرخواهی کرد. این رسوایی به کارکنان محموله‌رسان آمازون برمی‌گردد که به خاطر فشار کاری ناچارند در بطری ادرار کنند.
رسوایی ادرار کردن اجباری پیک‌ها و رانندگان آمازون در بطری‌

به گزارش سیتنا به نقل از دویچه وله، شرکت آمازون در ارتباط با اطلاعات نادرستی که در مورد شرایط کاری پیک‌های محموله‌رسان خود ارائه داده بود، واکنش نشان داده و موضع‌گیری کرد.

آمازون پیامی در شبکه توئیتر منتشر کرده بود که طبق آن، پیک‌های این شرکت در حین محموله‌رسانی ناچار نیستند برای ادار و تخلیه خود از بطری استفاده کنند. این پیام اما در نهایت به "گل به خود بدل" شد و آمازون با انتشار بیانیه‌ای به خاطر این مسئله عذرخواهی کرد.

پیش از آن مارک پوکن، عضو مجلس نمایندگان آمریکا در یک توییت انزجار خود از این مسئله را ابراز کرده بود که پیک‌های آمازون به خاطر فشار کاری و نبود وقت در بطری‌ادرار کنند.

آمازون بلافاصله به این موضوع واکنش نشان داده و در پیامی توییتری این نماینده دموکرات را خطاب قرار داده بود: «شما که مسئله ادار در بطری را واقعا باور نمی‌کنید، مگر نه؟ اگر این مسئله حقیقت داشت، هیچ کس برای ما کار نمی‌کرد.»

به نوشته اشپیگل آنلاین واقعیت این است که ده‌ها هزار برای شرکت آمازون کار می‌کنند، با وجود آنکه ناچارند در بطری ادرار کنند.

آمازون در تازه‌ترین بیانیه خود کوشیده که جلوی خسارات به‌بار آمده را تا جای ممکن بگیرد. در این بیانیه آمده است: «ما می‌دانیم که رانندگان ما با این مشکل روبرو هستند که به توالت دسترسی پیدا کنند، خواه در مسیرهایی که در نقاط دورافتاده قرار دارند و خواه وقتی که در ترافیک گیر کرده‌اند.»

مسئولان آمازون اذعان داشته‌اند، از آنجایی که در حین پاندمی کرونا بسیاری از توالت‌های عمومی بسته شده‌اند، مشکل پیک‌های محموله‌رسان نیز تشدید شده است.

شرکت آمازون از واکنش تند و سریع به توییت مارک پوکن، عضو دموکرات مجلس نمایندگان نیز ابراز پشیمانی کرد. در بیانیه این شرکت در این مورد آمده است. «این گل به خود بود و ما بابت این مسئله از پوکن، نماینده مجلس عذرخواهی می‌کنیم.»

مسئولان آمازون افزوده‌اند که واکنش آنها به توییت این نماینده دموکرات مربوط به آن دسته از کارکنان این شرکت می‌شده که در انبارها و مراکز لجستیکی آمازون کار می‌کنند.

شرکت آمازون که یکی از "برندگان" بزرگ پاندمی کرونا محسوب می‌شود، در ماه فوریه سال جاری میلادی نیز خبرساز شده بود.

یک سخنگوی این شرکت اعلام کرده بود که آمازون اخیرا با نصب دوربین‌های مخصوص در خودروهای خود رانندگان و کارکنان همراه آنها را در حین انجام کار کنترل می‌کند. آمازون هدف از این رصد را تامین ایمنی بیشتر برای رانندگان و کارکنان خود و کاهش تصادفات رانندگی آنها اعلام کرد.

این موضوع با واکنش و انتقاد تند نهادهای مدافع حقوق کارگران و شاغلان روبرو شد که این اقدام آمازون آن را گام دیگری در کنترل وسیع کارکنان خود ارزیابی کرده و خواهان توقف آن هستند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2021-04-04 17:50

افزودن دیدگاه جدید