کد مطلب: 

255845

خراسان رضوی دومین قطب شرکت‌های دانش‌بنیان و اقتصاد گردشگری کشور است

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان خراسان رضوی، گفت: استان خراسان رضوی به عنوان دومین قطب شرکت های دانش بنیان و کسب و کار های مبتنی بر فناوری همواره یکی از استان های پیشرو در اقتصاد دیجتال کشور بوده است.
خراسان رضوی دومین قطب شرکت‌های دانش‌بنیان و اقتصاد گردشگری کشور است

به گزارش سیتنا به نقل از روابط عمومی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان خراسان رضوی، علی دلگیر مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات این استان با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه زیرساخت استان افزود: با رشد 1.7 برابری شبکه ملی فیبر استان، شبکه فیبر به 5087 کیلومتر ارتقا یافته که این امر باعث رشد نسبی 30 برابر ظرفیت شبکه دیتای استان شده است.

دلگیر با بیان اینکه حال حاظر بیش از 85 درصد روستا های این استان دارای پوشش ارتباطی و دیتا هستند، گفت: با احداث و راه اندازی 150 سایت تلفن همراه روستایی تاکنون 250 روستا تحت پوشش تلفن همراه یکی از اپراتورهای همراه قرار گرفته اند و عملیات اجرایی 42 سایت دیگر نیز دردست اجرا است که 70 روستای دیگر نیز تحت پوشش تلفن همراه قرار خواهند گرفت.

وی افزود: با ارتقا تکنولوژی40 سایت نسل دوم به نسل سوم وچهارم  تاکنون 71 روستا به شبکه ملی اطلاعات متصل شده اند و عملیات اجرایی ارتقای 49سایت روستایی دیگر با هدف اتصال 53 روستا به شبکه ملی اطلاعات در دست اجرا است.

وی با اشاره به طرح هوشمند سازی مدارس و اتصال مدارس استان به شبکه ملی اطلاعات افزود: طی فاز اول و دوم، دو هزار و 723 مدرسه روستایی و یک هزار و 804 مدرسه شهری به شبکه ملی اطلاعات متصل و سرویس اینترنت ویژه مدارس، برای آنها فعال شده است. همچنین در فاز سوم طرح، 115 مدرسه روستایی و 75 مدرسه شهری برای راه‌اندازی و برقراری سرویس ویژه طرح هوشمندسازی از طریق اپراتورهای ثابت و سیار، در دست اجرا است.

دلگیر با اشاره به رشد 16 برابری روستاهای دارای دسترسی به اینترنت پرسرعت و افزایش 17 برابری تعداد مشترکین شبکه اینترنت، توسعه دولت الکترونیک و ایجاد عدالت اجتماعی را از اولویت های توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات معرفی کرد و افزود: در حال حاضر 477 دفتر پیشخوان شهری و 174 دفتر خدمات روستایی دسترسی لازم برای دریافت بیش از 35 خدمت را به صورت غیر حضوری در سطح استان مهیا کرده اند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان خراسان رضوی با اشاره به بهره برداری شبکه نسل پنجم در مشهد مقدس افزود: حضور دومین کارخانه نوآوری کشور، دومین قطب شرکت های دانش بنیان و اقتصاد گردشگری کشور ظرفیت های بالای را برای رشد خدمات دیجیتال و افزایش سهم اقتصاد دیجیتال این استان ایجاد کرده است.

دلگیر با اشاره به حمایت از کسب و کار های نوپا و پیشرو استان خراسان رضوی افزود: بیش از 11 میلیارد ریال اعتبار در قالب 1.8 میلیارد ریال تسهیلات به شرکت های نوپا، 2.1 میلیارد ریال تسهیلات به منظور توسعه اپلیکیشن و 7.4 میلیارد ریال تسهیلات برای توسعه کسب و کار فاوا (صرفا شرکت‌های غیر نوپا) در استان خراسان رضوی اختصاص یافته که باعث اشتغال مستقیم 48 نفر شده است.

وی با اشاره به ظرفیت ایجاد شده توسط پارک فناوری اطلاعات و ارتباطات استان تصریح کرد: استان خراسان رضوی به عنوان دومین قطب شرکت های دانش بنیان و کسب و کار های مبتنی بر فناوری همواره یکی از استان های پیشرو در اقتصاد دیجتال کشور بوده است که با ایجاد ظرفیت پارک فناوری اطلاعات و ارتباطات  با بیش از 6000 متر مربع فضای کار برای شرکت ها پیشرو، کسب و کار های نوپا و تخصیص 10میلیارد ریال گرنت به پایان نامه های بازار محور دانشگاهی در استان آماده سازی شده است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 3
2021-03-30 11:19

افزودن دیدگاه جدید