کد مطلب: 

255771

تحقق عدالت ارتباطی از اصلی‌ترین اهداف و دستاوردهای وزارت ارتباطات است

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان آذربایجان شرقی، گفت: به گفته وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تحقق عدالت ارتباطی یکی از اصلی ترین اهداف و دستاوردهای وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است.
تحقق عدالت ارتباطی از اصلی‌ترین اهداف و دستاوردهای وزارت ارتباطات است

به گزارش سیتنا به نقل از روابط عمومی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات فناوری استان آذربایجان شرقی، محمد فرزاد، با اشاره به تاثیر پروژهای به سرانجام رسیده در دهه فجر 99 بر وضعیت ارتباطی استان، افزود : با افتتاح و بهره برداری از این پروژه با هدف تقویت حوزه ارتباطات در استان، تعداد روستاهای دارای تلفن همراه در استان آذربایجان شرقی از 1850 روستا به 1930 روستا رسید. همچنین پهنای باند اینترنت بین الملل از 510 گیگابیت بر ثانیه به 740  گیگابیت بر ثانیه رسیده است. علاوه بر این جاده های تحت پوشش اینترنت سیار نسل سوم و چهارم با رشد 35 درصدی به دو هزار و 982 کیلومتر رسید و تعداد روستاهای دارای اینترنت پرسرعت در استان آذربایجان شرقی نیز به دو هزار و 25 روستا رسید که شامل 75 درصد روستاهای استان است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان آذربایجان شرقی با اشاره به پیشرفت پروژه هوشمندسازی مدارس در استان آذربایجان شرقی، تشریح کرد: به دلیل شیوع بیماری کرونا و لزوم برگزاری کلاس های مدارس روستایی و شهری در استان بصورت مجازی، اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات در این مدت تمام تلاش خود را برای بهره مند سازی مدارس از اینترنت و اتصال مدارس استان به شبکه ملی اطلاعات بکار گرفته است و با تلاش و برنامه ریزی های مناسب خوشبختانه تا هم اکنون بیش از 80 درصد مدارس استان به شبکه ملی اطلاعات متصل شده اند و با انجام این پروژه دو هزار و 243 مدرسه روستایی و یک هزار و 559 مدرسه شهری به شبکه ملی اطلاعات متصل شده اند.

فرزاد با تاکید بر اینکه یکی از مهم ترین اهداف وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات توسعه زیرساخت های ارتباطی در همه نقاط کشور و به خصوص در روستاها است، صریح کرد: به گفته وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تحقق عدالت ارتباطی یکی از اصلی ترین اهداف و دستاوردهای وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است در استان آذربایجان شرقی نیز برای تحقق این امر، توسعه زیرساخت های روستایی توسط دو بخش توسعه از محل اعتبارات USO و توسعه توسط بخش خصوصی انجام شده است که از محل اعتبارات USO احداث و راه اندازی سایت تلفن همراه را در 31 روستا و همچنین ارتقا تکنولوژی سایت های همراه را به اینترنت همراه نسل سوم و چهارم در 9 روستا داشته ایم. در حوزه بخش خصوصی نیز توسعه ADSL در 75 روستا، نصب کافوی نوری در 24 روستا، جایگزینی سویچ و ارتقای تجهیزات تلفن ثابت مراکز روستایی در هشت مرکز روستایی، تبدیل کابل مسی روستاهای اقماری به فیبرنوری DLC در 21 روستا و همچنین راه اندازی 10 سایت جدید و همچنین ارتقا تکنولوژِی پنج سایت روستایی را شاهد هستیم.

وی افزود : علاوه بر توسعه روستایی در استان توسعه ارتباطات و فناوری اطلاعات در مناطق شهری نیز جزو برنامه های اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان است که از ابتدای سال تا کنون اقداماتی نظیر نصب 19 کافونوری در مناطق شهری، توسعه ADSL در 21 مرکز، تجهیز و توسعه مراکز تلفن در پنج مرکز، راه اندازی سایت جدید تلفن و اینترنت همراه در دو شهرک صنعتی مرند و شیرین عسل، راه اندازی و ارتقا بیش از ده سایت توسط شرکت مخابرات و همراه اول انجام شده است. همچنین در حوزه توسعه زیرساخت های شهری، شرکت ایرانسل نیز در استان با راه اندازی 15 سایت جدید همراه و ارتقا دو سایت به تکنولوژی نسل چهارم فعالیت کرده است.

فرزاد با اشاره به فعالیت اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان شرقی برای حمایت از کسب و کارهای آنلاین، تصریح کرد: اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات این استان علاوه بر فعالیت در حوزه توسعه ارتباطات شهری و روستایی در حوزه حمایت از کسب و کارهای آنلاین و توسعه در حوزه فناوری اطلاعات و ارستارت آپ ها در استان نیز فعالیت داشته است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان آذربایجان شرقی با بیان اینکه تسهیلات در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به دو حوزه تسهیلات نقدی و غیر نقدی تقسیم بندی می شود، گفت: در مورد تسهیلات غیر نقدی، این تسهیلات در قالب بسته حمایتی کسب و کارها جهت پیمودن راه توسعه و رفع نیازمندی‌ها در اختیار کسب و کارها قرار می‌گیرد. بسته خدمات پایه‌ای کسب و کارها در حال حاضر حداقل به مبلغ 500 میلیون ریال برای هر شرکت یا تیم در نظر گرفته شده است. در این حوزه در ابتدای تیر ماه سال جاری، 93 شرکت برای دریافت تسهیلات غیر نقدی ثبت نام کرده بودند که با مشاوره و راهنمایی های لازم برای مدیران استارت آپ ها و شرکت های نوپا توسط اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان این رقم هم اکنون به 180 شرکت رسیده است.

وی افزود: این شرکتها شامل، 85 شرکت نوپا، 20 شرکت رشد یافته، شش شرکت شتابدهنده و مرکز رشد، 41 تیم نوپا و مابقی برای اشخاص حقیقی است.

فرزاد ضمن اشاره به تسهیلات نقدی و سایت ایران کارآفرین، تشریح کرد : این تسهیلات شامل تسهیلات نقدی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات می باشد که از 30 میلیون تومان تا سه میلیارد تومان، به چهار گروه کسب و کارهای نوپا، کسب و کارهای غیر نوپا، کسب و کارهای پلتفرمی و اشخاص حقیقی و در 10 بخش با شرایط مختلف اعطا می شود.

وی افزود : علاوه بر این وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات از محل وجوه اداره شده و از طریق قرارداد عاملیت با صندوق کارآفرینی امید، دو نوع تسهیلات به شرکت های نوپا و غیر نوپای حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات، به منظور کمک به تسهیل اجرای برنامه ها و همچنین تسریع انجام پروژه های فعال بخش، اعطا کرده است که در مجموع تسهیلاتی با ارزش 120 میلیارد ریال برای چهار شرکت نوپا، یک شرکت غیر نوپا و دو نفر شخص حقیقی از محل وام وجوه اداره شده اعطا شده است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 3
2021-03-27 14:10

افزودن دیدگاه جدید