کد مطلب: 

255757

تسهیلات صندوق نوآوری به شرکت‌های دانش بنیان و فناور آسیب‌دیده از کرونا

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری، گفت: صندوق در مجموع به 484 شرکت آسیب‌دیده اعم از دانش‌بنیان، فناور، خلاق و شتابدهنده مبلغ سه هزار و 210 میلیارد ریال تسهیلات با نرخ 9 درصد با دوره بازپرداخت 24 ماهه اعطا کرد.
تسهیلات صندوق نوآوری به شرکت‌های دانش بنیان و فناور آسیب‌دیده از کرونا

به گزارش سیتنا، دکتر علی وحدت ضمن تبریک عید نوروز، با اعلام این خبر گفت: پس از شیوع ویروس کرونا در کشور در اسفند سال 98، صندوق نوآوری و شکوفایی به طور موازی در دو جبهه تامین اقلام و تجهیزات پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا و نیز حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور آسیب‌دیده از کرونا به صورت جدی فعال شد.

وی با بیان اینکه صندوق نوآوری و شکوفایی در وهله اول برای تامین نیازهای کشور به اقلام مورد نیاز برای مبارزه با ویروس کرونا، بیش از دو هزار و 500 میلیارد ریال تسهیلات به شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور اعطا کرد، گفت: این میزان تسهیلات پس از فراخوان صندوق نوآوری، به 61 طرح تولید اقلام مبارزه با کووید 19 اختصاص یافت که منجر به جهش تولید دستگاه‌های ونتیلاتور، دستگاه بیهوشی اتاق عمل، لباس بیمارستانی، انواع دستگاه‌های ضدعفونی‌کننده، شیلد و سرپوشه، دستگاه تصفیه هوای پلاسمایی، دوربین حرارتی تشخیص کرونا، دیسپنسر هوشمند ضدعفونی و انواع ماسک شد. در همین زمینه با افتخار اعلام می‌کنیم که هیچ‌کدام از تجهیزات مقابله با ویروس کرونا از خارج کشور وارد نشد و تمامی آنها توسط شرکت‌های ایرانی تامین شد.

پس از شیوع ویروس کرونا در کشور در اسفند سال 98، صندوق نوآوری و شکوفایی به طور موازی در دو جبهه تامین اقلام و تجهیزات پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا و نیز حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور آسیب‌دیده از کرونا به صورت جدی فعال شد.

وحدت با اشاره به اعطای تسهیلات به شرکت‌های آسیب‌دیده از کرونا نیز گفت: صندوق در مجموع به 484 شرکت آسیب‌دیده اعم از دانش‌بنیان، فناور، خلاق و شتابدهنده مبلغ سه هزار و 210 میلیارد ریال تسهیلات با نرخ 9 درصد با دوره بازپرداخت 24 ماهه اعطا کرد.

وی در ادامه با اشاره به تعیین شعار «تولید؛ پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها» از سوی مقام معظم رهبری برای سال جدید گفت: رهبر معظم انقلاب در پیام نوروزی خود تاکید داشتند که «شعار انقلابی جهش تولید امسال باید با حمایت همه‌جانبه و رفع موانع کاملاً محقق شود»، لذا ما در صندوق نوآوری با تقویت روند گذشته سعی در تحقق شعار امسال داریم.

وحدت به طرح «جهش تولید دانش بنیان» که در مجلس شورای اسلامی مطرح است اشاره کرد و گفت: امیدواریم با حمایت مجلس بتوانیم ضمن پشتیبانی‌ بیشتر از شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور و مانع‌زدایی‌ از مسیر فعالیت آن‌ها، به تحقق شعار امسال کمک کنیم. همان‌گونه که رئیس جمهوری نیز در پیام نوروزی خود اشاره کردند، شرکت‌های دانش‌بنیان به ویژه در تولید تجهیزات پزشکی، دارو و واکسن خوش‌ درخشیدند و مایه سربلندی ملت ایران شدند، لذا با قاطعیت و با صدای رسا اعلام می‌‌کنیم هیچ نیاز فناورانه‎‌ای در کشور وجود ندارد که ما نتوانیم از طریق شرکت‌های دانش بنیان آن را حل کنیم.

وی همچنین در خصوص الزامات تحقق شعار «تولید؛ پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها» گفت: شرکت‌های دانش‌بنیان با خلق محصولات و خدمات راهبردی و با ارزش افزوده بالا، نقش مهمی در ایجاد اشتغال فاخر برای دانش‌آموختگان دانشگاه‌ها دارند و از ارکان اصلی توسعه اقتصاد دانش‌بنیان و مقاومتی محسوب می‌شوند. صندوق نوآوری و شکوفایی به عنوان نهاد متولی تامین مالی این شرکت‌ها که به ویژه طی دو سال گذشته عملکردی جهشی در پشتیبانی از این شرکت‌ها از خود نشان داده است، برای تداوم و تقویت پشتیبانی از این شرکت‌ها و تحقق «تولید جهش‌یافته» به عنوان یکی از برنامه های مهم نظام در سال جاری، نیازمند تقویت جدی سرمایه است و این خواسته اصلی ما از دولت و مجلس محترم است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 4.5 (2 رای)
سیتنا 3
2021-03-27 08:42

افزودن دیدگاه جدید