کد مطلب: 

255731

افزایش قیمت بیت‌کوین پس از پذیرش توسط تسلا

ایلان ماسک در توییتی کوتاه به مشتریان وعده داد که می‌توانند ماشین‌های تسلا را با بیت‌ کوین بخرند. این تصمیم فعلا شامل متقاضیان در آمریکا می‌‌شود و با اعلام آن ارزش بیت کوین ۵۶ هزار دلار شد.
افزایش قیمت بیت‌کوین پس از پذیرش توسط تسلا

به گزارش سیتنا به نقل از دویچه وله، ایلان ماسک که با سرمایه‌گذاری میلیاردی، موجی در بازار بیت کوین ایجاد کرده بود، از امکان معامله تسلا با این رمز ارز خبر داد. او در یک جمله در توییتر نوشت: «حالا می‌توانید با بیت‌ کوین تسلا بخرید.»

طبق توضیحات او، این امر در درجه نخست، شامل متقاضیان تسلا در آمریکا خواهد بود و در ماه‌های آتی، خریداران خارج از آمریکا را نیز در بر خواهد گرفت. این کارآفرین مولتی میلیاردر گفته است: «در تسلا بیت کوین پرداختی بیت کوین می‌ماند و به ارز Fiat تبدیل نمی‌شود.»

 ارز "فیات" به پولی گفته می‌شود که پشتوانه خود را از دولت‌ها می‌گیرد، نه ذخایربانکی و ارزش و اعتبار آن به ثبات دولت‌ها وابسته است، نه ارزش کالا. دلار آمریکا یا فرانک سوئیس جزو پول فیات محسوب می‌شوند.

در وبسایت تسلا تاکید شده که این خودروسازی از مشتریان فقط بیت‌ کوین می‌پذیرد و سایر پول‌های رمزگذاری شده از جمله "دوج کوین" را که به عنوان "پول مردمی" شهرت یافته قبول نمی‌کند.

افزایش قیمت بیت‌کوین پس از پذیرش توسط تسلا

اوایل ماه فوریه مشخص شد که تسلا بخشی از ذخایر نقدی خود را در بازار بیت‌کوین سرمایه‌گذاری کرده و قصد دارد از این رمزارز در تراکنش‌های مالی خود استفاده کند. انتشار خبر سرمایه‌گذاری یک میلیارد و پانصد میلیون دلاری تسلا در بیت کوین، اعتبار این ارز دیجیتال را تا ۱۵ درصد بالا برد و بهای آن را طی یک روز به ۴۴هزار دلار رساند.

در میانه ماه مارس این نرخ به رکورد  ۶۱هزار و ۷۸۲ دلار دست یافت و این زمانی بود که تسلا از مقدمات تصمیم‌گیری برای خرید این خودرو با رمزارز خبر داد.

پس از توییت روز چهارشنبه ایلان ماسک نیز، بهای  بیت کوین از ۵۴ هزار دلار به ۵۶ هزار دلار افزایش یافت. بیت‌کوین یکی از هزار ارز دیجیتالی رایج در جهان است که ارزش کل آنها ۱۳۰۰ میلیارد دلار برآورد می‌شود.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2021-03-25 19:52

افزودن دیدگاه جدید