کد مطلب: 

255604

نصب برنامه و اپلیکیشن موبایلی برای دریافت جایزه، شگرد مجرمان سایبری است

شیادان سایبری در روش جدید به جای کشاندن افراد به پای عابربانک، از افراد می‌خواهند که همراه بانک خاصی را نصب کرده و پیامک حاوی کد تایید را برای آنها ارسال کنند؛ در صورت انجام این کار، مجرمان سایبری امکان هک همراه بانک افراد را برای خالی کردن حسابشان پیدا می‌کنند.
نصب برنامه و اپلیکیشن موبایلی برای دریافت جایزه، شگرد مجرمان سایبری است

به گزارش سیتنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا، سرهنگ شاهین حسنوند، رئیس پلیس فتا استان خوزستان اظهار کرد: یکی از کلاهبرداری‌هایی که مجرمان سایبری آن را به شیوه‌ای متفاوت انجام می‌دهند کلاهبرداری تلفنی با موضوع برنده شدن در برنامه رادیویی است که متأسفانه هنوز هم شاهد قربانی شدن برخی از شهروندان با این شگرد هستیم.

وی افزود: کلاهبرداران در شگرد جدید که به نوعی به‌ روز شده همان کلاهبرداری تلفنی است، از طریق سیم‌کارت‌های سرقتی و یا از طریق واتس‌اپ با شهروندان تماس گرفته و مدعی می‌شوند که از برنامه‌های رادیو تماس گرفته و مسئولان مملکتی، یا استانی و حتی سلبریت‌ها در برنامه رادیویی حضور دارد.

این مقام مسئول ادامه داد: شیادان سایبری در روش جدید به جای کشاندن افراد به پای عابربانک، از افراد می‌خواهند که همراه بانک خاصی را نصب کرده و پیامک حاوی کد تایید را برای آنها ارسال کنند؛ در صورت انجام این کار، مجرمان سایبری امکان هک همراه بانک افراد را برای خالی کردن حسابشان پیدا می‌کنند.

این مقام انتظامی گفت: شهروندان دقت کنند که برای دریافت جایزه نیازی به ارائه هیچ‌گونه اطلاعات حساب بانکی و یا نصب برنامه و اپلیکیشن موبایلی نیست و تماس‌هایی که این موارد را از شهروندان درخواست دارند قطعا کلاهبرداری هستند.

سرهنگ حسنوند یادآور شد: توصیه ما به شهروندان این است که به هیچ عنوان به تماس‌هایی که مدعی برنده شدن جایزه هستند، پاسخگو نباشند و برای دریافت جایزه هیچ نرم افزاری را نصب نکنند و یا کدهای ارسالی خواسته شده را در اختیار تماس گیرندگان قرار ندهند.

رئیس پلیس فتا استان خوزستان گفت: شهروندان گرامی از ارسال هرگونه پیامک حاوی کد تایید برای دیگران به شدت خودداری کرده و در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک، موضوع را به پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir  در بخش فوریت‌های پلیسی گزارش کنند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2021-03-19 17:03

افزودن دیدگاه جدید