کد مطلب: 

255578

آذری جهرمی: جشن روز ارتباطات را با پوشش صد درصدی ارتباطات استان فارس در شیراز برگزار می‌کنیم

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تاکید کرد: با تکمیل پوشش صد درصدی ارتباطات در استان فارس، ۲۷ اردیبهشت ماه، همزمان با روز ارتباطات، جشن روز ارتباطات را در شیراز برگزار می‌کنیم.
آذری جهرمی: جشن روز ارتباطات را با پوشش صد درصدی ارتباطات استان فارس در شیراز برگزار می‌کنیم

به گزارش سیتنا، محمد جواد آذری جهرمی در جلسه بررسی مشکلات ارتباطی و کنترل پیشرفت مصوبات سفر خرداد ماه ۱۳۹۹  استان فارس که با حضور عنایت‌ اله رحیمی استاندار و نمایندگان مجلس و مدیران اجرایی این استان  برگزار شد، گفت: کارهای اجرایی توسعه ارتباطات در استان پیشرفت‌های خوبی داشت، بنا بود آخر امسال در جمع مردم مراسم رونمایی تکمیل شبکه ارتباطی در کل استان فارس را برگزار کنیم.

وی افزود: چون قبلا قول داده بودیم که آخر اسفند ماه به شیراز بیاییم آمدیم ولی چون کار تمام نشده بود من صلاح ندانستم مراسم رونمایی و افتتاح برگزار شود. زیرا بر اساس تجربه پس از برگزاری مراسم افتتاح، تکمیل پروژه پیگیری نمی‌شود.

وزیر ارتباطات ادامه داد: بنابراین درخواست کردم تا جلسه کنترل پروژه برگزار کنیم تا ببینم دلایل عقب‌افتادگی چیست؟ کار تا چه اندازه پیش رفته‌ است و تا پوشش صد درصدی شبکه ارتباطی در شهرها و روستاهای استان چقدر زمان نیاز هست؛ هر چند حداکثر زمانی که می‌توانیم در نظر بگیریم اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۰ است.

وی تصریح کرد: بنابراین باید یک برنامه جبرانی بگذاریم تا کار را تمام کنیم و طبیعتا باید از مردم به خاطر تکمیل نشدن پوشش صد درصدی ارتباطات در استان تا اسفند ماه عذرخواهی کنیم و قول می‌دهیم تا اردیبهشت ماه این پروژه تکمیل شود.

در ادامه این جلسه وزیر ارتباطات پس از استماع گزارش مدیران استانی درباره موانع تکمیل پروژه گفت: یکبار دیگر اواخر فروردین ماه به صورت ویدئو کنفرانس جلسه کنترل پروژه دیگری برگزار می‌کنیم تا میزان پیشرفت کار را بررسی کنیم.

وی افزود: از همه دست اندرکاران می‌خواهیم تلاش کنند تا پروژه استان فارس را تکمیل کنیم در هر صورت فارس قلب الکترونیک کشور بوده، مدت زیادی عقب افتادگی داشته که با تکمیل پروژه‌های ارتباطی، فارس به جایگاهی که شایسته‌اش است می‌رسد.

وزیر ارتباطات تصریح کرد: همین جا قرار می‌گذاریم روز ۲۷ اردیبهشت ماه که روز جهانی ارتباطات است، با پوشش صد درصدی شبکه ارتباطی، جشن روز ارتباطات را در شیراز برگزار کنیم.

آذری جهرمی در ادامه گفت: یک خبر خوب هم برای مردم استان داریم و آن اینکه دیروز کلنگ احداث مرکز داده بزرگ جنوب کشور در شیراز با سرمایه‌گذاری ۱۰۰۰ میلیارد تومانی همراه اول به زمین خورد. این مرکز داده ۵ برابر بزرگتر از مرکز داده فعلی شیراز است که می‌تواند هم به مرکز اصلی فناوری اطلاعات کشور تبدیل خواهد شد و هم زیر ساخت‌های لازم برای کسب و کارهای حوزه اقتصاد دیجیتال را فراهم می‌کند.

وزیر ارتباطات در خاتمه با بیان اینکه قطعا راه‌اندازی این مرکز داده به دوره استقرار ما بر نمی‌گردد گفت: این مرکز داده کار بزرگی است که برای استان تاثیرگذار است و جدا از آن برای کل کشور هم مفید است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 1
2021-03-18 15:38

افزودن دیدگاه جدید