کد مطلب: 

255575

سرعت اینترنت 5G در آیفون ۱۲ از گوشی‌های اندرویدی کمتر است!

یک مطالعه جدید شرکت «اوپن‌سیگنال» نشان داده است که سرعت فناوری نسل ۴ و ۵ شبکه تلفن همراه در تمام مدل‌های آیفون ۱۲ شرکت اپل از حداقل ۲۵ نوع گوشی هوشمند اندرویدی پایین‌تر است و گوشی‌های سامسونگ با بالاترین رتبه‌بندی در صدر لیست قرار دارند.
سرعت اینترنت 5G در آیفون ۱۲ از گوشی‌های اندرویدی کمتر است!

به گزارش سیتنا، شرکت تحلیلی تلفن‌های همراه «اوپن‌سیگنال»، سامسونگ با بالاترین رتبه‌بندی در صدر لیست قرار دارد و ۶۰ درصد مدل‌های برتر، متعلق به این شرکت هستند. در مقابل، کاربران اپل سرعت بارگیری ۵جی را تقریبا ۱۸ درصد کندتر از تلفن‌های سامسونگ گزارش کرده‌اند. آیفون SE که سال گذشته در رده آیفون ۱۲ به بازار عرضه شد نیز به مراتب کندتر از نسل قبلی، یعنی آیفون ۱۱ است.

در گزارش شرکت اوپن‌سیگنال آمده است: «همه از تکنولوژی جدید انتظار دارند که از گذشته سریعتر باشد اما این موضوع در مورد آیفون همیشه صادق نیست.»

بهترین دستگاه تلفن از لحاظ عملکرد، تلفن سامسونگ گلکسی S21 5G با سرعت دانلود ۵۶ مگابیت در ثانیه است و پس از آن TCL Revvl 5G به قیمت ۴۰۰ دلار قرار دارد.

میانگین سرعت بارگیری فناوری ۵جی در تمام تلفن‌های سامسونگ، ۵۴ مگابیت در ثانیه است. این سرعت در تلفن وان‌پلاس، ۵۳.۱، در تلفن گوگل، ۵۲.۲ و در تلفن ال‌جی، ۴۷.۹ مگابیت در ثانیه است.

شرکت اپل با متوسط ​​سرعت بارگیری تنها ۴۴.۵ مگابیت بر ثانیه، تولید‌کننده آهسته‌ترین تلفن هوشمند مهم دنیا است. دلیل عملکرد ضعیف فناوری ۵جی در آیفون در مقایسه با رقبای خود، هنوز مشخص نیست.

ایان فاگ، تحلیلگر شرکت اوپن‌سیگنال و نویسنده این گزارش به روزنامه ایندیپندنت گفت که نتیجه عقب ماندن شرکت اپل از تولیدکنندگان دستگاه‌های تلفن اندروید، می‌تواند در طراحی فرکانس رادیویی (آر‌اف) باشد.

در این گزارش آمده است: «سرعت بارگیری تلفن‌های اپل در مناطق مجهز به فناوری ۵جی در کل ۲.۳ برابر بیشتر از سرعت بارگیری ۴جی است. در مورد سایر مارک‌ها، این تفاوت در تلفن‌های ال‌جی،  ۱.۷ و در تلفن‌های وان‌پلاس و گوگل، ۱.۴ بوده است. با نزدیک‌تر شدن ایالات متحده به فناوری ۵جی، شرکت اپل نیز تفاوت بین تلفن‌های خود و دیگر برند‌های تلفن هوشمند را کاهش می‌دهد.»

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2021-03-18 12:22

افزودن دیدگاه جدید