کد مطلب: 

255545

تصمیم هند برای اعمال ممنوعیت قانونی در معامله‌ی رمزارزها

دولت هند تصمیم دارد با تصویب یک قانون، معامله‌ی رمزارزها را ممنوع کند و هر کسی که در مبادله یا پس‌انداز آن‌ها دست داشته‌باشد، جریمه شود. یکی از دلایل اصلی این اقدام، ظاهرا نبود مقررات در این زمینه است.
تصمیم هند برای اعمال ممنوعیت قانونی در معامله‌ی رمزارزها

به گزارش سیتنا به نقل از رویترز، یک مقام بلندپایه دولت هند که اطلاعات دقیقی از این برنامه دارد، گفت که در لایحه جدید مالکیت، صدور، استخراج، معامله و انتقال موجودی‌های رمزارزی ممنوع خواهد شد.

یکی از دلایل اصلی این اقدام، ظاهرا نبود مقررات در این زمینه است. کارشناسان می‌گویند که رمزارزها از نظر ارزش به‌شدت نوسان دارند و ممکن است برای سرمایه‌گذارها فاجعه مالی به بار آورند.

در هند آمار رسمی در باره سرمایه‌گذاران رمزارز و ارزش موجودی آنها در دست نیست. کارشناسان تخمین می‌زنند که بیش از هشت میلیون سرمایه‌گذار بیش از چند میلیون پوند در این رمزارزها ریخته‌اند.

رمزارزها به‌شدت نوسان دارند و ممکن است برای سرمایه‌گذارها فاجعه مالی به بار آورند.

در صورت تصویب لایحه، سرمایه‌گذاران زیان سنگینی خواهند دید، اما برای کاهش این زیان، ظاهرا در لایحه آمده است که آنها شش ماه فرصت دارند تا دارایی‌هاشان را نقد کنند و بعد از آن جریمه خواهند شد.

محتوای لایحه فاش نشده است، ولی مقامهای هند اطمینان دارند که در پارلمان تصویب خواهد شد. تصمیم دولت در باره جریمه کسانی که موجودی خود را نقد نمی‌کنند، به‌دقت بررسی خواهد شد.

اما این مقام در گفت‌وگو با رویترز نگفت که لایحه جدید حکم زندان هم پیش‌بینی کرده است یا نه، ولی گفت تصمیم در این باره در مراحل نهایی گرفته خواهد شد.

در صورت تصویب لایحه هند اولین کشور بزرگی خواهد بود که رمزارزها را غیرقانونی می‌کند. این در حالی است که بیت‌کوین روز یکشنبه رکورد شصت هزار دلار (۴۳هزار پوند) را پشت سر گذاشت.

بلاتکلیفی هند بر سر رمزارزهایی مثل بیت‌کوین بیشتر شده است.

در دو سال گذشته، بلاتکلیفی هند بر سر رمزارزهایی مثل بیت‌کوین بیشتر شده است. دولت فدرال می‌خواهد مردم را از سرمایه‌گذاری از رمزارزهای بخش خصوصی منصرف کند و خودش چارچوبی برای پول دیجیتال بسازد.

بانک مرکزی هند هم‌اکنون مشغول همین کار است.

بنا به گزارشی که روز دهم مارس منتشر شد، رمزارزها در چند سال گذشته توجه زیادی در هند جلب کرده‌اند که منجر به تصمیم اخیر شده است.

بنا بر این گزارش، از سال گذشته، بانک‌های هند از معامله با شرکت‌ها و صرافی‌های رمزارزی منع شده‌اند. درخواست‌های متعددی برای لغو این تصمیم ارائه شده است و حالا دیوان عالی هند باید حکم بدهد.

نیرمالا سیتارامان، وزیر دارایی هند، کوشیده است تا سرمایه‌گذاران رمزارزها را آرام کند. او به یک شبکه تلویزیونی گفت: «ما در جست‌وجوی راه‌هایی برای آزمودن تحولات دنیای دیجیتال و رمزارزها هستیم. حتما حساب شده تصمیم خواهیم گرفت.»

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2021-03-17 14:48

افزودن دیدگاه جدید