کد مطلب: 

255541

قطعی زیرساخت پردازش ابری آروان در آسیاتک به دلیل حمله‌ی هکری

در پی حمله‌ی هکری به زیرساخت پردازش ابری آروان در آسیاتک با هدف تخریب و حذف اطلاعات، مدیرعامل ابرآروان گفت: تاکنون حدود ۹۰ درصد از اطلاعات سرورهای ابری، به کمک نسخه‌های پشتیبان بازیابی شد‌ه است و فرآیند احیای کلاستر ادامه دارد.
قطعی چند روزه‌ی زیرساخت پردازش ابری آروان در آسیاتک

به گزارش خبرنگار سیتنا، در چند روز اخیر، زیرساخت پردازش ابری آروان در آسیاتک، دچار اختلال و قطعی شده است. به دنبال پیگیری‌های خبرنگار سیتنا، محمدعلی یوسفی زاده، مدیرعامل شرکت آسیاتک، گفت: این قطعی از طرف سرورهای ابرآروان بوده و هیچ مشکلی از طرف آسیاتک وجود ندارد. 

وی تاکید کرد: ابرآروان فقط در محل سرورهای ما قرار دارد و وظیفه نگهداری از این تکنولوژی بر عهده خود شرکت پردازش ابری آروان است، لذا زیرساخت‌های آسیاتک دچار هیچ مشکلی نشده است.

در ادامه پیگیری‌های سیتنا، پویا پیرحسین‌لو مدیرعامل ابرآروان به خبرنگار سیتنا، گفت: اطلاعات از طریق روابط عمومی و توئیتر این مجموعه منتشر می‌شود.

پیرحسین‌لو در رشتوهایی آورده است: به دلیل حملات گسترده هکرها روی زیرساخت پردازش ابری آروان در آسیاتک و برای جلوگیری از آسیب به دیتای مشتریان، موقت تمام دسترسی‌ها به این دیتاسنتر قطع شده است. به شما اطمینان می‌دهیم که با تمام توان در محل دیتاسنتر در حال بررسی و رفع مشکل هستیم. خواهشمندیم پلن‌های Disaster Recovery خود را فعال کنید. به محض رسیدن به نتایج جدید این رشته توییت را تکمیل می‌کنیم.

قطعی زیرساخت پردازش ابری آروان در آسیاتک به دلیل حمله‌ی هکری

وی توضیح داده است: بر اساس بررسی‌های ما تا به اینجا، حملات با هدف تخریب و حذف اطلاعات انجام شده و نشت اطلاعات مشتریان اتفاق نیفتاده است. اختلالات ۳ روز گذشته در زیرساخت IaaS، مرتبط با این موضوع بوده. سرویس‌های CDN و DNS دارای شبکه‌ مستقل هستند و تحت تاثیر این رخداد قرار نگرفته‌اند. بررسی‌ و تلاش‌هایمان در محل دیتاسنتر ادامه دارد.

وی در ادامه افزوده است: تا الان در حدود ۹۰ درصد از اطلاعات سرورهای ابری، به کمک نسخه‌های پشتیبان بازیابی شد‌ه است. فرآیند احیای کلاستر ادامه دارد. فرآیند بازیابی بی‌وقفه ادامه دارد. هم‌زمان در حال انجام عملیات Forensics و جلوگیری از بروز مجدد مشکل به هنگام برقراری سرویس هستیم.

قطعی زیرساخت پردازش ابری آروان در آسیاتک به دلیل حمله‌ی هکری

در همین حال، سیاوش عابدی، مدیرعامل شرکت بانی ارتباط ماهان، در گفت‌وگو با خبرنگار سیتنا، گفت: این قطعی از دو روز گذشته پیش آمده و تا به حال این مشکل رفع نشده است. سرور ابرآروان ما در آسیاتک است و در پنلی که ابرآروان اعلام کرده این قطعی نیز قابل مشاهده است.

وی، ادامه داد: در شبکه‌های اجتماعی نیز اعلام شده که به علت حمله هکری این مشکل رخ داده است. ابرآروان سیستم را به طور کلی قطع کرده است تا زمانی که هکرها خسته شوند. شرکت هایی چون ما به دنبال سرویس ابری می‌روند تا دچار چنین مشکلاتی نشوند که متاسفانه این اتفاق دقیقا در شب عید رخ داده است؛ مجموعه ما تعطیلی ندارد و با این قطعی‌ها در ایام نوروز دچار مشکل می‌شویم. ابرآروان اعلام کند که خسارت پیش آمده را چگونه جبران می کند؟

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2021-03-17 12:28

افزودن دیدگاه جدید