کد مطلب: 

255416

با تلاش 95 مجموعه دانش‌بنیان و خلاق آموزش در روزهای کرونایی تعطیل نشد

شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق که پایه‌های اصلی زیست‌بوم فناوری و نوآوری کشور محسوب می‌شوند، توان و همت خود را در روزهای شیوع کرونا افزایش دادند و پاسخی مناسب به نیازهای جامعه دادند.
با تلاش 95 مجموعه دانش‌بنیان و خلاق آموزش در روزهای کرونایی تعطیل نشد

به گزارش سیتنا، توسعه آموزش آنلاین، ره‌آورد شیوع بیماری کرونا در کشور بود. نوعی از درس خواندن مجازی که به زیرساخت‌های فناورانه و نوآورانه نیاز دارد.

شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق که پایه‌های اصلی زیست‌بوم فناوری و نوآوری کشور محسوب می‌شوند توان و همت خود را در روزهای شیوع کرونا افزایش دادند و پاسخی مناسب به نیازهای جامعه دادند. نیازهایی از نوع درمان، آموزش، خرید و حمل و نقل. روزهایی که اگر این ظرفیت های علمی و تخصصی نبودند امروز حتی برای تامین ماسک‌های مورد نیازمان هم باید دست به دامان دیگر کشورها می شدیم.

اما چنین نشد و این توانایی ها و ظرفیت ها خود را نشان داد و اعتماد به جوانان کشور بی پاسخ نماند. یکی از حوزه‌هایی که با تلاش این شرکت‌ها توسعه یافت و پاسخی در خور گرفت؛ بخش آموزش کشور بود. آموزش مدارس، دانشگاه‌ها و حتی بخش خصوصی. یک سال از شیوع کرونا گذشت؛ اما هیچ خللی در آموزش کشور پیش نیامد. همه این اتفاقات را هم مرهون تلاش‌های فناورانه و نوآورانه شرکت‌های دانش‌بنیان، فناور و خلاقی هستیم که در این زمینه فعالیت می‌کنند.

ستاد توسعه فناوری‌های اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی و فناوری نیز با حمایت از این فعالیت‌ها کمک کرد تا نوآوری‌ این شرکت ها به بار بنشیند و باری از دوش کشور کرونا زده‌مان برداشته شود. یعنی روزهای کرونایی را با کمترین میزان آسیب و خسارت بگذرانیم.

در حال حاضر 95 شرکت در حوزه آموزش آنلاین فعال هستند. شرکت‌هایی که فناوری‌های حوزه سامانه یکپارچه اطلاعاتی، تولید نرم‌افزار و پلت‌فرم دیجیتال را گسترش دادند. سهم شرکت‌های خلاق از این آمارها بالا است.

تهران با 61 محصول، خراسان رضوی با 5 محصول و هرمزگان با 4 محصول در رتبه اول تا سوم تولید این محصولات قرار دارند. از جمله این تولیدات می توان به «سیستم جامع دانشجویی دانش»، «پلتفرم آموزش و عرضه مواد اولیه هنرهای دستی»، «سامانه برگزاری آزمون مدارس و تحلیل نتایج»، «سامانه جامع آزمون»، «سامانه هوشمند مدارس»، «نرم افزار مدیریت آموزش و یادگیری»، «نرم افزار مدیریت پژوهش» اشاره کرد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 3
2021-03-13 10:44

افزودن دیدگاه جدید