کد مطلب: 

255354

برای نخستین بار؛ محصولات صادراتی حوزه‌ی سلامت ایران در کنیا به ثبت رسید

محصولات صادراتی حوزه سلامت ایران‌ساخت در کنیا ثبت و شناسنامه دار شد، اتفاقی که ره‌آورد سفر معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری کشورمان به این کشور است.
برای نخستین بار؛ محصولات صادراتی حوزه‌ی سلامت ایران در کنیا به ثبت رسید

به گزارش سیتنا، هنوز یک ماه از سفر سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری و هیات 40 نفره شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق به کنیا نگذشته است که بازار شرق آفریقا به روی محصولات فناورانه ایرانی گشوده شد. در این سفر خانه نوآوری و صادرات فناوری ایران در کنیا گشایش یافت و محصولات ایران‌ساخت در آن به نمایش گذاشته شد. همچنین شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق ایرانی با مجموعه‌های فناور خود نشست‌های رودررو برگزار کردند. این اقدامات در نهایت منجر به توسعه بازار فناورانه ایران در شرق آفریقا شد.

 محصولات ارائه شده در خانه نوآوری و صادرات فناوری ایران، مورد توجه بازار و صنعتگران کشور کنیا قرار گرفت و برای نخستین بار محصولات صادراتی حوزه سلامت ایران در کنیا به ثبت رسید و شناسنامه‌ کنیایی برای آنها صادر شد.

این دستاورد، نتیجه همکاری مرکز تعاملات بین‌المللی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و پیگیری‌های مستمر کارگزار تخصصی حوزه سلامت مستقر در خانه نوآوری و فناوری ایران در کنیا است.

این تلاش‌ها و همکاری‌ها ثبت قانونی محصولات 4 شرکت دانش بنیان و خلاق صادراتی ایران در حوزه تجهیزات پزشکی را به همراه داشت. همچنین فرآیند ثبت قانونی محصولات 5 شرکت دیگر این حوزه در سامانه های تخصصی وزارت بهداشت کنیا در دست اقدام است و این کار  تا پایان سال جاری میسر خواهد شد.

بر اساس قوانین رسمی کشور کنیا، ورود هر کالای حوزه سلامت نیازمند ثبت قانونی و اخذ تاییدیه از سامانه تخصصی مربوطه است و پس از ثبت، امکان بازاریابی و فروش محصولات به بازار کنیا و به تبع آن شرق آفریقا مهیا خواهد بود.

خانه نوآوری و فناوری ایران در کنیا، با سرمایه‌گذاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در کنیا راه‌اندازی شده است و به عنوان نخستین پایگاه دائمی این معاونت، زیست‌بوم نوآوری ایران را به آفریقا گسترش می دهد تا به عنوان پایگاهی برای خلق ایده‌های نوآورانه، تجاری‌سازی این ایده‌ها و بستر صادرات محصولات و خدمات دانش‌بنیان ایرانی به بازار شرق آفریقا نقش آفرینی کند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 1
2021-03-11 00:19

افزودن دیدگاه جدید