کد مطلب: 

255298

امکان جابه‌جایی اطلاعات بدون نیاز به اینترنت فراهم شد

یک شرکت دانش‌بنیان ایرانی با تولید مدیا مودم داخلی توانست، جابه‌جایی اطلاعات بدون نیاز به اینترنت را امکان پذیر کند.
امکان جابه‌جایی اطلاعات بدون نیاز به اینترنت فراهم شد

به گزارش سیتنا، محمد ناصر نوری مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان، گفت: این شرکت در حوزه  تولید نرم‌افزار و سخت‌افزار فعالیت می‌کند. با توجه به اسم شرکت تلاش داریم تا محصولاتی تولید کنیم که در عی نوآورانه بودن، پاسخی به یک نیاز فناورانه در یکی از بخش‌های کشور باشد.  

وی بیان کرد: یکی از محصولات این شرکت، سیستم عامل مقاوم در برابر طیف خاصی از بدافزارها است، برنامه‌های آنتی ویروس مختلفی توسط شرکت‌های امنیتی برای مقاومت در برابر ویروس‌ها تولید می‌شود، ما تلاش کردیم که خود سیستم عامل را مقاوم‌سازی کنیم.

این فعال زیست‌بوم دانش‌بنیان کشور، با اشاره به زوایای مختلف کار این مجموعه دانش‌بنیان، گفت: در این روش، خود سیستم عامل ویندوز در مقابل طیف گسترده‌ای از بدافزارها، ایمن شده و به سیستمی نفوذناپذیر تبدیل می‌شود، توان این سیستم عامل به گونه‌ای است که در ابتدای ارائه آن، در یک نمایشگاه فناوری، مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان جایزه تعیین کردیم برای کسی که بتواند به آن نفوذ کند، اما خوشبختانه، سیستم از این آزمون نیز موفق بیرون آمد.

وی افزود: یکی دیگر از محصولات شرکت، مدیا مودم است، این  محصول نسل جدیدی از مودم‌ها، محسوب می‌شود و بدون اینترنت قادر به کار است، از این مودم به ویژه در مکان‌های عمومی و کسب و کارهای مختلف می‌توان استفاده کرد.

نوری ضمن برشمردن، موارد استفاده مختلف مدیا مودم، بیان‌ کرد: به عنوان مثال در اتوبوس‌ها و قطارهای حمل و نقل درون شهری و برون شهری، رستوران‌ها، باشگاه بدنسازی یا مراکز درمانی، می‌توان از این محصول استفاده کرد و اطلاعات لازم را در اختیار کاربر و مراجعه کنندگان به این مرکز قرار داد.

مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان، موارد استفاده از این محصول را بسیار پرتعداد برآورد کرد و گفت: مراجعه کنندگان از طریق وای فای به این محصول مرتبط می‌شوند و کاربر اصلی نیز لازم نیست، هزینه‌ای بابت اینترنت پرداخت کند، در حال حاضر یک سبد متنوع از محصولات را در اختیار داریم و امیدوار هستیم با کمک معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری، این محصولات از طریق تبلیغات به مردم معرفی شوند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 1
2021-03-09 16:33

افزودن دیدگاه جدید