کد مطلب: 

255263

آغاز پخش فیلم‌های 4K با کیفیت بالا و قیمت مناسب از طریق تلویزیون‌های اینترنتی

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، گفت: باید تصمیم گیری‌ها متناسب با نیاز مردم باشد که یکی از نیازهای مهم مردم پهنای باند است و همواره آن را بیشتر از پیش مطالبه می کنند؛ بویژه آنکه در یک سال اخیر به دلیل شیوع کرونا زندگی به اینترنت بیشتر از گذشته وابسته شده است.
اغاز پخش فیلم‌های 4K با کیفیت عالی و قیمت مناسب از طریق تلویزیون های اینترنتی

به گزارش خبرنگار سیتنا، محمدجواد آذری جهرمی در آیین آغاز تجاری‌سازی فناوری 5G شرکت ارتباطات مبین نت، اظهار کرد: این حرکت برای خدمت رسانی به مردم، اقدام جدیدی است که مبین نت در این عرصه پا گذاشته است و موفقیت بزرگی به شمار می‌رود. با توسعه این تکنولوژی پخش فیلم‌های 4K با کیفیت عالی و قیمت مناسب از طریق تلویزیون های اینترنتی امکان پذیر می‌شود.

وی با اشاره به اینکه شرکت‌های خدمت دهنده و وزارت ارتباطات به عنوان سیاست گذار باید به نیاز مردم و بازار توجه داشته باشند، تصریح کرد: باید تصمیم گیری‌ها متناسب با نیاز مردم باشد که یکی از نیازهای مهم مردم پهنای باند است و همواره آن را بیشتر از پیش مطالبه می‌کنند، بویژه آنکه در یک سال اخیر به دلیل شیوع کرونا زندگی به اینترنت بیشتر از گذشته وابسته شده است.

رفع انحصار شرکت مخابرات را همه جانبه پیگیری می‌کنیم

آغاز پخش فیلم‌های 4K با کیفیت بالا و قیمت مناسب از طریق تلویزیون‌های اینترنتی

آذری جهرمی در بخشی از سخنانش با انتقاد از نحوه‌ی خصوصی سازی شرکت مخابرات ایران، گفت: چگونه کانال‌های زیرزمینی و داکت‌ها که جزو انفال و برای همه‌ی مردم بوده است به شرکت مخابرات ایران واگذار شد و انحصار به وجود آمد؟

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خاطرنشان کرد: سه سال است که پیگیر بازگشت آنها به مردم هستیم و هم اکنون لایحه‌ در کمیسیون اقتصادی دولت برای رفع انحصار در حال رسیدگی است.

آذری جهرمی تاکید کرد: سهامداران مخابرات پس از خصوصی سازی به‌جای آنکه پول سود شرکت مخابرات را در این شرکت سرمایه‌گذاری کنند، اقساط خرید این شرکت را پرداخت کردند.

وی ادامه داد: البته خصوصی سازی شرکت مخابرات در همه جا مشکل نداشته و در بخش‌هایی مانند همراه اول به لطف رقابت سنگین با ایرانسل باعث رشد شده است و بخش‌هایی به دلیل عدم سرمایه‌گذاری و انحصار دچار مشکل شده است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تاکید کرد: ما رفع انحصار شرکت مخابرات را همه جانبه پیگیری می‌کنیم؛ هم با توسعه‌ی 5G FWA و هم شیوه‌ی قانونی برای برگشتن انفال به مردم.

برای رفع فشار از اینترنت موبایل، باید از 5G در حوزه‌ی اینترنت خانگی استفاده شود

آغاز پخش فیلم‌های 4K با کیفیت بالا و قیمت مناسب از طریق تلویزیون‌های اینترنتی

وزیر ارتباطات با اشاره به نداشتن توازن بین اینترنت خانگی و همراه، بیان کرد: این معضل مخصوص کشور ما نیست و در کشورهای کوهستانی یا جاهایی که فیبرنوری در آنها توسعه ندارد نیز این مشکلات وجود دارد.

وی ادامه داد: راهبرد برای ایجاد توازن و رفع فشار از اینترنت موبایل این است که 5G به عنوان اینترنت خانگی استفاده شود که تا 30 برابر ظرفیت، کیفیت را بالا می برد.

وزیر ارتباطات تصریح کرد: مبین نت نخستین شرکتی است که در مسیر توسعه 5G قرار گرفته است و پهنای باند بیشتری دارد و نخستین سایت را راه اندازی کرده است.

وی با اشاره به قیمت بالای مودم خاطرنشان کرد: قیمت مودمی که برای این تکنولوژی استفاده می شود بالاست، زیرا تکنولوژی که تازه وارد می شود قیمتش نیز بالاست، بنابراین باید شرکت‌های مختلف آن را تولید کنند که در حال حاضر شرکت "اتصال صنعت میانه" در حال تولید مودم است و تایید سازمان تنظیم مقررات را می گیرد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تاکید کرد: از بانک‌ها کمک بگیرید و برای مصرف‌کننده یک خط اعتباری برای مبین نت تهیه و از ظرفیت دولت الکترونیک استفاده کنید تا هر مشتری که درخواست مودم می‌دهد بتواند قسطی آن را خریداری کند.

وزیر ارتباطات، تاکید کرد: حتما در تجهیزات از حداکثر ظرفیت داخل استفاده کنید تا این صنعت رشد کند.

بالاترین مصرف سرانه کشور در مصرف اینترنت خانگی متعلق به مبین نت است

آغاز پخش فیلم‌های 4K با کیفیت بالا و قیمت مناسب از طریق تلویزیون‌های اینترنتی

 حسین طهرانی، مدیرعامل مبین نت هم در این مراسم با اشاره به فعالیت‌های این شرکت و برنامه‌ریزی‌ها برای ارتقای کیفیت اینترنت، گفت: از سال 95 که ما وارد TD-LTE شدیم روند خوبی را شاهد بودیم و امروز حدود 400 هزار مشترک خانگی و در بخش سازمانی نیز بیش از هزاران سازمان را سرویس می‌دهیم که بزرگترین نقطه مثبت ما در این پروژه، اراده و همت عالی همکاران در مبین نت و همراه اول است.

وی ادامه داد: در حوزه اینترنت خانگی ما بیشترین مصرف سرانه کشوری را داریم و افتخار می‌کنیم که مصرف کنندگان خانگی پرسرعت را میزبانی می‌کنیم و در بخش سازمانی نیز بعد از مخابرات دومین سازمان درآمدزا در حوزه اینترنت هستیم.

وی افزود: ماموریت ما ارایه نسل پنجم ارتباطات بر بستر FWA (راهکاری است که در حوزه بی‌سیم به ‌صورت ثابت خدمات را به مشتریان انبوه و سازمانی ارائه می‌دهد) است؛ چرا که فرصت نمایش بهتری پیدا می کند.

وی ادامه داد: هم اکنون با راه‌اندازی اقتصادی 5G جهش خوبی را در این حوزه شاهد خواهیم بود و در اولین مرحله اینترنت نسل پنجم در خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران و سازمان فناوری اطلاعات شهرداری تهران به بهره برداری رسید تا بتوانند خدمات تازه ای را در حوزه تکنولوژی دریافت کنند.

آغاز پخش فیلم‌های 4K با کیفیت بالا و قیمت مناسب از طریق تلویزیون‌های اینترنتی

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (2 رای)
سیتنا 1
2021-03-08 15:12

افزودن دیدگاه جدید