کد مطلب: 

255261

نقش سامانه‌ی جامع مدیریت زمین در جلوگیری از فساد

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اهمیت راه اندازی دولت الکترونیک، از دستگاه های جا مانده دولت الکترونیک خواست که به سرعت خدمات الکترونیکی خود را توسعه دهند. در همین راستا زیرساختی که تحت عنوان سامانه جامع مدیریت زمین دیده شده به درستی می‌تواند جلوی فساد را بگیرد.
نقش سامانه‌ی جامع مدیریت زمین در جلوگیری از فساد

به گزارش سیتنا، محمدجواد جواد آذری جهرمی در مراسم هفته منابع طبیعی و آبخیزداری و رونمایی از سامانه مدیریت جامع اراضی کشور که با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهوری برگزاری شد، گفت: دولت الکترونیک زیرساخت اساسی هر کشوری محسوب می‌شود.
وی افزود: مقام معظم رهبری به دولت الکترونیک تاکید بسیاری دارند و دولت نیز برنامه ویژه ای برای این موضوع  داشته است و طبق هدفگذاری مجلس شورای اسلامی  در برنامه ششم توسعه، ایران در این حوزه باید ۳۰ رتبه ارتقا داشته باشد که در سال نخست در رتبه ۱۰۶  و هم اکنون نیز به رتبه ۸۶ رسیده است.
وزیر ارتباطات بیان کرد: البته هدفگذاری انجام شده مربوط به آن زمان است که در حال حاضر می‌توانیم هدف گذاری بهتری داشته باشیم.
وی با بیان اینکه طبق رده بندی سازمان ملل در مورد رده‌بندی کشورها در دولت الکترونیک  ۵ سامانه انلاین داشته باشیم در رده بندی ها بیش از ۲۵ رتبه ارتقا می‌یابیم، افزود: سامانه آنلاین صدور گواهی نامه رانندگی و صدور مجوز ساخت ساختمان ها راه اندازی شده و باید برای بهتر عمل کردن این سامانه ها  دستگاه های بسیاری به هم متصل شوند. در اینصورت بجای مراجعه مردم به دستگاه‌های مختلف کارها بین سازمان‌ها انجام می شود. زیرساختی که تحت عنوان سامانه جامع مدیریت زمین دیده شده به درستی می‌تواند جلوی فساد را بگیرد.
آذری جهرمی تصریح کرد: زیرساخت های الکترونیکی جلوی فساد را می گیرد و به جای اینکه پرونده‌ها را به دستگاه قضایی ارجاع دهیم و با سلطان های مختلف ذهن مردم را درگیر کنیم با توسعه دولت الکترونیک می توانیم جلوی فساد را  بگیریم.
وزیر ارتباطات بیان کرد: فسادها ناشی از دست اندازی هایی است که در زندگی مردم می شود.
آذری جهرمی گفت: سامانه جامع مدیریت زمین که امروز از آن رونمایی می‌شود، دستگاه‌های مختلف را به یکدیگر متصل می‌کند. این سامانه امروز آماده شده تا ۲۷ دستگاه را به یکدیگر متصل کند.
وی افزود: این سامانه  بدون اتصال دستگاه ها به یکدیگر مانند کالبد بی روح است.
وزیر ارتباطات با اشاره به سامانه حدنصاب و استعلامات، تصریح کرد: ۲۵ دستگاه و سازمان دیگر از دولت الکترونیک جا مانده اند.
آذری جهرمی از معاون اول رئیس جمهور درخواست کرد تا دستور پیوستن دستگاه ها به دولت الکترونیک را بدهد و گفت: پیشنهاد بنده ۲۷ اردیبهشت ماه است تا در رده بندی  جهانی برای ارزیابی دولت الکترونیک شرکت کنیم.
وزیر ارتباطات در پایان این برنامه از نمایشگاه آبخیزداری بازدید کرد.

هیچ برنامه توسعه‌ای در کشور بدون توجه به چالش آب و محیط زیست نوشته نخواهد شد

نقش سامانه‌ی جامع مدیریت زمین در جلوگیری از فساد

 اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهور نیز در این مراسم با اشاره به اینکه موضوعاتی نظیر آب، محیط زیست و منابع طبیعی جزو ابرچالش‌های پیش روی ایران است، گفت: حیات کشور به این موضوعات وابسته است و هیچ برنامه توسعه‌ای را در ایران بدون توجه به این چالش‌ها نمی‌توان نوشت.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2021-03-08 14:42

افزودن دیدگاه جدید