کد مطلب: 

255246

کاربران فضای مجازی طبقه‌بندی می‌شوند

دبیر شورای عالی فضای مجازی گفت: پروژه مدیریت وی‌پی‌ان و مدیریت اینترنت کشور مراحل نهایی را می‌گذراند تا نیازهای اینترنتی‌ طبقات مختلف مانند خبرنگاران، پزشکان و دانشگاهیان، با کیفیت بهتری پوشش داده شود.
کاربران فضای مجازی طبقه‌بندی می‌شوند

به گزارش خبرنگار سیتنا، سیدابوالحسن فیروزآبادی در بخشی از سخنانش در مراسم افتتاح مرکز مانیتورینگ پلتفرم‌های دیجیتال همراه اول، درباره طبقه‌بندی کاربران فضای مجازی بیان کرد: این برنامه کاری بین وزارت ارتباطات و کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه و معاونت فضای مجازی دادستانی است، البته طبق گزارش‌ها این فرآیند از جدول زمانی‌شان عقب است اما به نظر می‌رسد مراحل نهایی‌ آن در حال انجام است. این پروژه تحت عنوان مدیریت وی‌پی‌ان و مدیریت اینترنت کشور انجام می‌شود برای اینکه نیازهای اینترنتی‌ طبقات مختلف مانند خبرنگاران، پزشکان، دانشگاهیان، با کیفیت بهتری ارائه خدمت شود.

رئیس مرکز ملی فضای مجازی در پاسخ به اینکه آیا محتوای مستهجن اینستاگرام که مخاطب آن کودکان هستند، مصداق جرم در فضای مجازی است، گفت: تشخیص جرم بر عهده قوه قضاییه است و نه مرکز ملی، اما قطعا از موارد مستهجن حساب می‌شود و طبق مصادیق تعیین‌شده، انتشارشان در کشور غیرمجاز است و به هیچ وجه سکوها و اپلیکیشن‌های ایرانی نباید نسبت به انتشار آنها اقدام کنند. تاکنون هم عکس‌العمل‌های اجتماعی زیادی به این موارد شده، چون بهترین راه برخورد با این موارد خود مردم و اعلام انزجار آنهاست. در پلتفرم‌های ایرانی هم از پخش بیشتر این موارد جلوگیری شده اما به هر حال فضای مجازی یک فضای باز جهانی است و نمی‌شود جلوی همه چیز را برای همه افراد گرفت.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2021-03-07 22:45

افزودن دیدگاه جدید