کد مطلب: 

255179

خالق اولین آنتی‌ویروس تجاری جهان به پولشویی متهم شد

وزارت دادگستری آمریکا اعلام کرد که «جان مکافی» برنامه‌نویس و بنیان‌گذار شرکت نرم‌افزار آنتی‌ویروس مکافی، به اتهام «کلاهبرداری» و «پولشویی» تحت تعقیب قضایی قرار گرفته است.
خالق اولین آنتی‌ویروس تجاری جهان به پولشویی متهم شد

به گزارش سیتنا به نقل از رویترز، مکافی هم‌اکنون به دلیل اتهامات مالیاتی که در پرونده‌ای جداگانه علیه او تنظیم شده است، در اسپانیا در بازداشت به سر می‌برد.

اوایل پاییز امسال، این کارآفرین و میلیونر آمریکایی پس از دستگیری در فرودگاه بارسلونا، به زندان منتقل شد تا فرآیند استردادش به آمریکا طی شود.

یک منبع آگاه در پلیس اسپانیا گفته بود که خالق نرم‌افزار مک‌آفی هنگامی‌که با گذرنامه بریتانیایی قصد داشت سوار هواپیمایی به مقصد استانبول شود، دستگیر شد.

جان مکافی، خالق نرم‌افزار ضد ویروس مکافی و از پیشگامان امنیت دیجیتال در دنیا است که با اتهام «کلاهبرداری» و «پولشویی» مواجه است.

جیمی گیل واتسون جونیور، مشاور اجرایی تیم رمزارزِ مکافی، نیز در ردیف متهمان این پرونده قرار دارد و به گفته وزارت دادگستری آمریکا، طی ساعات اخیر بازداشت شده است.

خبرگزاری رویترز پیشتر در گزارشی نوشته بود که جان مک‌آفی به‌واسطه تبلیغ رمزارز (نظیر بیت‌کوین)، مشاوره و سخنرانی برای مردم تاکنون میلیون‌ها دلار درآمد کسب کرده است. او متهم است که از پرداخت مالیات و ارایه اظهارنامه مالیاتی خود به عنوان شهروند آمریکا سر باز زده است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 1
2021-03-05 22:50

افزودن دیدگاه جدید