کد مطلب: 

255084

افزایش نقش شرکت‌های خلاق در اقتصاد کشور

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی، گفت: با توجه به جایگاه پر اهمیت شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق، لازم است که حمایت‌های هدفمند و کارشناسی شده به این شرکت‌ها اختصاص یابد.
افزایش نقش شرکت‌های خلاق در اقتصاد کشور

به گزارش سیتنا، مهرداد گودرزوند چگینی نماینده مردم از حوزه انتخابیه رودبار در استان گیلان، گفت: در مجلس شورای اسلامی در هر جایی که نام شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق مطرح بوده است، نمایندگان به صورت قاطع حمایت حداکثری را خواستار شدند. با توجه به جایگاه پر از اهمیت این واحدهای اقتصادی نوآور، لازم است که حمایت‌های هدفمند و کارشناسی شده به این شرکت‌ها اختصاص یابد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس، ادامه داد: در مبحث بودجه، بخشی از میزان علاقه نمایندگان به مسئله زیست‌بوم نوآوری در کشور، تبلور یافت و در هر جایی که برای حمایت از  شرکت‌های نوآور، بودجه‌ای لازم بود، این منابع مالی و بودجه فوراً مصوب شد.

گودرزوند چگینی ضمن ارائه توضیح بیشتر در مورد الزمات قانونگذاری، گفت: هر قانونی برای آنکه بتواند بیشترین تاثیر ممکن را داشته باشد، باید بر پایه آگاهی و اطلاعات دست اول از فضای آن موضوع، بنیان نهاده شود. به همین دلیل است که کارشناسان شاغل در دولت به طور کلی و معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری باید دانسته‌ها، مستندات و نظرات کارشناسی خود را در مورد دغدغه‌ها، چالش‌ها و نیازمندی‌های شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق، به نمایندگان مجلس شورای اسلامی، منتقل کنند.

هر قانونی برای آنکه بتواند بیشترین تاثیر ممکن را داشته باشد، باید بر پایه آگاهی و اطلاعات دست اول از فضای آن موضوع، بنیان نهاده شود.

به گفته وی، این هم‌افزایی میان مجلس شورای اسلامی و دستگاه اجرایی باعث می‌شود که قانون مورد نظر، پخته‌تر و همه‌جانبه‌تر باشد. این موضوع به ویژه در مورد شرکت‌های خلاق و نیازهای آنان نیز صدق می‌کند. کارشناسان این حوزه با افزایش تعامل با کمیسیون‌های مختلف می‌توانند هادی درخواست‌های جوانان خلاق ایران اسلامی به نمایندگان محترم مردم شوند و این شرکت‌ها نیز مانند شرکت‌های دانش‌بنیان از مواهب قانونی بهره‌مند شوند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (2 رای)
سیتنا 3
2021-03-02 11:42

افزودن دیدگاه جدید