کد مطلب: 

254912

نشست اتحادیه‌ی صادرکنندگان صنعت مخابرات ایران با صندوق های فناوری کشور

نشست اتحادیه‌ی صادرکنندگان خدمات فنی مهندسی، مشاوران و پیمانکاران صنعت مخابرات ایران با صندوق ضمانت صادرات ایران، صندوق توسعه‌ی صادرات و تبادل فناوری و صندوق پژوهش و فناوری نوآفرین، روز سه شنبه ۵ اسفندماه ۱۳۹۹ در اتاق بازرگانی ایران برگزار شد.
نشست اتحادیه‌ی صادرکنندگان صنعت مخابرات ایران با صندوق های فناوری کشور

به گزارش سیتنا، در ابتدای این نشست، مهدی یوسف‌نژاد مدیر صدور بیمه نامه میان و بلند مدت صندوق ضمانت صادرات به ارائه خدمات این صندوق پرداخت و مشروح تسهیلات و امکاناتی را که صندوق ضمانت صادرات جهت تجارت بین الملل برای شرکت های حوزه ICT می تواند فراهم نماید، را بیان نمود.

صندوق ضمانت صادرات ایران ظرف چند سال اخیر، با برقراری ارتباط با موسسات اعتبارسنجی خارجی در سطح بین المللی، امکان دسترسی به اطلاعات اعتباری خریداران خارجی را برای خود فراهم نموده و با تجزیه و تحلیل گزارشات اعتباری واصله، اقدام به تعیین سقف اعتباری خریداران خارجی حسب درخواست صادرکنندگان متقاضی نموده است.

انجام فرآیند اعتبارسنجی خریداران خارجی با بررسی توانایی بازپرداخت بدهی خریداران خارجی و تعیین سقف اعتباری، صدور انواع بیمه نامه های کوتاه مدت (خاص، خرید دین و کل گردش صادرات) و در برخی موارد بیمه نامه های بلند مدت از جمله مواردی است که صتدوق ضمانت صادرات اقدام به حمایت در حوزه صادرات نموده است.

نشست اتحادیه‌ی صادرکنندگان صنعت مخابرات ایران با صندوق های فناوری کشور

یوسف نژاد مطرح نمود: این بیمه نامه برای آن دسته از صادرکنندگانی صادر می شود که مایلند یک محموله خاص ارسالی برای یک خریدار مشخص را در مقابل خطر عدم دریافت وجه کالای صادراتی، ناشی از بروز ریسک‌های سیاسی و تجاری کشور مقصد بیمه نمایند. قبل از صدور این بیمه نامه، خریدار خارجی و یا بانک وی مورد اعتبارسنجی قرار گرفته و قرارداد و یا اعتبار اسنادی که قرار است تحت پوشش قرار گیرد، مورد بررسی دقیق قرار خواهد گرفت. مبلغ حق بیمه مربوطه با توجه به شرایط سیاسی و تجاری کشور خریدار، نحوه پرداخت، شرایط اعتبار و تاریخ سررسید دریافت وجه محاسبه می گردد. حق بیمه باید به صورت ارزی بسته به ارز مندرج در قرارداد به حساب صندوق واریز گردد.

در ادامه این نشست دکتر امانی، مدیرعامل صندوق توسعه صادرات و تبادل فناوری نیز با بیان توضیحاتی به تشریح خدمات قابل ارائه به فعالان حوزه ارتباطات و بویژه اعضای اتحادیه صادرکنندگان صنعت مخابرات ایران پرداخت.

نشست اتحادیه‌ی صادرکنندگان صنعت مخابرات ایران با صندوق های فناوری کشور

خدمات صندوق توسعه صادرات و تبادل فناوری برای شرکت‌های دانش بنیان برنامه‌ریزی شده است، البته اگر شرکتی فن آور محسوب شود و پارک  های علم و فناوری این مساله را تائید کنند، صندوق می‌تواند به این فرد ضمانت نامه بدهد.

دکتر امانی در این نشست مطرح نمود: ضمانت‌های صندوق توسعه صادرات و تبادل فناوری از طریق بانک ها صادر می‌شود و این ضمانت‌نامه‌ها در سراسر کشور مورد استفاده قرارگرفته است ، صندوق روند صدور ضمانت‌نامه‌ها به میزان قابل توجهی را برای شرکت‌های دانش بنیان در دو سال گذشته تسهیل کرده است و ریسک پرداخت تسهیلات توسط شرکت دانش بنیان را پذیرفته است.

مدیرعامل صندوق توسعه صادرات و تبادل فناوری در این نشست افزود: تعیین حد اعتباری شرکت های دانش بنیان، پرداخت تسهیلات قرض الحسنه ودیعه ضمانت نامه به شرکت‌های نوپا و صدور ضمانت ‌نامه ارزی از جمله روش‌های تسهیل برای شرکت‌های دانش بنیان است که در دستور کار صندوق قرارگرفته است.

امانی همچنین ضمن اشاره به خدمات لیزینگ برای فروش کالاهای شرکت‌های دانش بنیان عنوان نمود: با ستادهای مختلف علمی همچون ستاد نانو تفاهم نامه‌هایی امضا شده است که بتوانیم تسهیلات بانکی برای آماده شدن شرکت های دانش بنیان برای صادرات با سود 14 درصد فراهم نماییم.

امانی ادامه داد: در صندوق توسعه صادرات و تبادل فناوری ضمانت‌های اعتباری از طریق صندوق نوآوری و شکوفایی برای شرکت‌های دانش بنیان صادر می‌شود، برای صدور این ضمانت‌نامه‌ها حداقل پنج درصد آورده نقدی از متقاضی دریافت می‌شود.

مدیرعامل صندوق توسعه صادرات و تبادل فناوری افزود: هر شرکت نوپای دانش بنیانی می‌تواند درخواست وام دریافت ضمانت را به این صندوق ارائه بدهد و در صندوق با پذیرش ریسک شرکت‌های دانش بنیان به آن‌ها ضمانت نامه بانکی اعطا می‌شود.

دکتر امانی همچنین عنوان نمود: با توجه به این که دفتر پایگاه صادراتی کنیا زیر مجموعه صندوق می باشد اظهار خرسندی می نمایم که  اتحادیه در دفتر صادراتی کنیا حضور دارد و امیدوار هستم که اعضای اتحادیه با مشارکت فعال بتوانند کسب و کار خود را توسعه و محصولات خود را در بازارهای جهانی به فروش رسانند.

در بخش پایانی این نشست دکتر علی موسوی مدیر عامل صندوق پژوهش و فناوری غیردولتی نوآفرین در خصوص معرفی خدمات صندوق مطالب خود را ارایه نمود.

نشست اتحادیه‌ی صادرکنندگان صنعت مخابرات ایران با صندوق های فناوری کشور

صندوق پژوهش و فناوری غیردولتی نوآفرین به منظور ایجاد زمینه‌های مشارکت و سرمایه‌گذاری بخش غیردولتی و به عنوان یک نهاد مالی و حمایتی از فعالیت‌های پژوهشی و کاربردی در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات به حمایت از کارآفرینان متخصص و فعالان در این حوزه می‌پردازد.

در ادامه معرفی خدمات صندوق، تفاهم نامه میان اتحادیه صادرکنندگان صنعت مخابرات ایران و صندوق پژوهش و فناوری غیردولتی نوآفرین با هدف همکاری های متقابل بیشتر امضا و مبادله گردید.

نشست اتحادیه‌ی صادرکنندگان صنعت مخابرات ایران با صندوق های فناوری کشور

شایان ذکر است که این نشست ها  با رعایت پروتکل های بهداشتی انجام پذیرفته و در این نشست ها ، هیات مدیره‌ی اتحادیه‌ی صادرکنندگان صنعت مخابرات ایران به صورت حضوری شرکت نموده و سایر اعضای اتحادیه از طریق مجازی در جریان گزارشات این نشست ها قرار گرفتند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 1
2021-02-24 21:08

افزودن دیدگاه جدید