کد مطلب: 

254887

سقوط 10 هزار دلاری بهای بیت‌کوین طی چند ساعت

بهای بیت‌کوین پس از چند هفته افزایش پیوسته،‌ روز دوشنبه در فاصله تنها چند ساعت، بیش از 10 هزار دلار افت کرد و به زیر 50 هزار دلار رسید؛ در حالی که روز یکشنبه،‌ بیت‌کوین با پشت سر گذاشتن بهای 58 هزار دلار،‌ رکورد جدیدی ثبت کرده بود.
 سقوط 10 هزار دلاری بهای بیت‌کوین طی چند ساعت

به گزارش سیتنا، روز دوشنبه ارزش بیت‌کوین به زیر 49 هزار دلار سقوط کرد، اگرچه افزایش چشمگیر بهای آن در هفته‌های گذشته به این معناست که این رمزارز هنوز به بهایی بیشتر از یک هفته پیش مبادله می‌شود. رمزارزهای دیگر، از جمله «اتروم»، «بیت‌کوین کش»، «کاردانو» و «دوج‌کوین» هم دچار افت شدیدی شد.

به گزارش پایگاه «کوین مارکت کپ»، تلاطم بازار باعث شده حدود 300 میلیارد دلار از کل ارزش بازار همه رمز‌ارزها کاسته شود.

بیت‌کوین در حال حاضر هشتمین دارایی ارزشمند دنیا پس از طلا، اپل، آرامکوی عربستان سعودی، مایکروسافت، آمازون، سیلور، و آلفابت (گوگل) است.

سایمن پیترز، تحلیلگر رمزارزها در پایگاه مبادله آنلاین «ای‌تورو» به ایندیپندنت گفت: «رسیدن بیت‌کوین به ارزش بازار یک تریلیون دلار، نقطه‌عطف مهمی در این صنعت است. البته همین هفته این انتقاد وارد آمد که ارزش بیت‌کوین مانند حباب است و خواهد ترکید و یک "نمایش جانبی اقتصادی" است، اما این رمزارز بازهم ثابت کرد که مخالفانش اشتباه می‌کنند، و رکورد دیگری را شکست. البته این رکورد ممکن است گذرا باشد، ولی رسیدن به چنین ارزشی در بازار را نمی‌توان نادیده گرفت. نقطه عطف امروز نشان‌دهنده قدرت فزاینده بیت‌کوین در به هم زدن معادلات مالی سنتی است.»

تحلیلگران بازار اغلب بیت‌کوین را نوعی «طلای دیجیتال» توصیف می‌کنند، دلیل آن هم این است که کل موجودی آن به 21 میلیون واحد محدود می‌شود. نوسان‌های ناگهانی قیمت آن در سال‌های اخیر، برخی را واداشت که هشدار بدهند سرمایه‌گذاری در بیت‌کوین بسیار مخاطره‌آمیزتر از موجودی‌های سنتی است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (2 رای)
سیتنا 1
2021-02-23 22:41

افزودن دیدگاه جدید