کد مطلب: 

254866

معاون وزیر ارتباطات: با مصوبه‌ی امروز مجلس، قیمت اینترنت گران خواهد شد

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، گفت: با مصوبه امروز مجلس، قیمت اینترنت گران خواهد شد و توسعه اینترنت در مناطق محروم نیز متوقف خواهد شد.
معاون وزیر ارتباطات: با مصوبه‌ی امروز مجلس، قیمت اینترنت گران خواهد شد

به گزارش سیتنا، مهندس حسین فلاح جوشقانی، رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی توئیت کرد:

با مصوبه امروز مجلس، قیمت اینترنت گران خواهد شد و توسعه اینترنت در مناطق محروم نیز متوقف خواهد شد. درآمد اپراتورها مستقیما به تعرفه وابسته است و افزایش درآمد خزانه و پرداخت به صداوسیما حتما با رشد قیمت اینترنت مواجه خواهد شد.

گفتنی است؛ مجلس امروز مصوب کرد که دولت سه هزار میلیارد تومان از اپراتورهای اینترنتی اخذ و به صداوسیما پرداخت کند.

معاون وزیر ارتباطات: با مصوبه‌ی امروز مجلس، قیمت اینترنت گران خواهد شد

به گزارش سیتنا، بر اساس این مصوبه، حق الامتیاز و حق السهم دولت از کارور (اپراتورهای خدمات دهنده مخابراتی) به میزان ۱۰ درصد افزایش یافته و به حساب درآمد عمومی ردیف ۱۳۰۴۰۴ نزد خزانه‌داری کل واریز می‌شود. منابع حاصل به میزان ۳۰ هزار میلیارد ریال با هدف حمایت از تولید و محتوا و فعالیت‌های فرهنگی و نظارت در فضای مجازی هزینه می‌شود.

مسوولیت صدور مجوز و تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر و نظارت بر آن به‌طور انحصاری برعهده سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر (ساترا)‌ صدا و سیما است.

محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات هم صبح امروز و پیش از تصویب این طرح در مجلس، اظهار امیدواری کرده بود که امروز نمایندگان مجلس با مصوبه کمیسیون تلفیق مبنی بر افزایش سه هزار میلیارد تومانی مالیات اپراتورها و اختصاص آن به برخی دستگاه‌ها از جمله صداوسیما برای امور نظارتی، مخالفت کنند.

وزیر ارتباطات تصریح کرده بود: تصویب این بند در تبصره ۶ بودجه موجب افزایش چشمگیر قیمت بسته‌های اپراتورها خواهد شد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2021-02-23 13:38

افزودن دیدگاه جدید