کد مطلب: 

254795

تسریع حمایت از استارتاپ‌های خلاق

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی، گفت: با توجه به تشکیل فراکسیون‌های حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان، مجلس در تلاش است تا با شناسایی، کمبودهای قانونی موجود و نیازهای احتمالی این شرکت‌ها، قانونی همه‌جانبه‌تر و مناسب با مقتضیات فعلی و آتی را تصویب کند.
تسریع حمایت از استارتاپ‌های خلاق

ذبیح الله اعظمی ساردویی نماینده مردم از حوزه انتخابیه جیرفت و عنبرآباد گفت: معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری یکی از نهادهای کارآمدی است که توانسته با استفاده از ظرفیت‌های قانونی موجود، با حداقل تشریفات اداری در تعامل با دیگر نهادها و وزارت‌خانه‌ها، خدمات  ارزنده‌ای را به شرکت های دانش‌بنیان و خلاق ارائه کند.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی، در ادامه افزود: فرهنگ سازمانی ارائه خدمات با حداقل تشریفات و تلاش برای آنکه فرایندهای اداری کوتاه شود، خصیصه مهمی است و این معاونت در این مسیر گام برداشته است.

بی‌شک در صورت افزایش ظرفیت‌های قانونی و تقویت منابع بودجه‌ای، می‌توان امید داشت که دامنه خدمات این معاونت، گسترده‌تر شود. خوشبختانه منابع خوبی در بودجه برای این معاونت تخصیص یافته است.

این عضو هیئت علمی دانشگاه، با اشاره به لازمه‌های خدمات‌رسانی به این‌گونه شرکت‌ها، گفت: با توجه به سیاست‌های کلی نظام در حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان، خلاق و نوآور، مجلس شورای اسلامی و نمایندگان محترم نیز مایل هستند تا با تصویب قوانین مدقن و کارشناسی‌شده، مدیران اجرایی این حوزه را در اجرای هر چه بهتر سیاست‌های حمایتی یاری رسانند.

نماینده مجلس شورای اسلامی افزود: با توجه به تشکیل فراکسیون‌های حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان، مجلس در تلاش است تا با شناسایی، کمبودهای قانونی موجود و نیازهای احتمالی این شرکت‌ها، قانونی همه‌جانبه‌تر و مناسب با مقتضیات فعلی و آتی را تصویب کند. بی‌تردید، شرکت‌های خلاق نیز با توجه به دامنه فعالیت‌های نوآورانه‌ای که دارند می‌توانند از این قوانین حمایتی بهره‌مند شوند.

اعظمی ضمن تاکید بر لزوم تعامل و کار کارشناسی برای تصویب قوانین هر چه بهتر، گفت: در این بین در جریان بررسی پیشنهادات قانونی، پیشنهاد شد تا استارتاپ‌های خلاقی که توسط جوانان خلاق کشورمان، تاسیس شده‌اند تا 2 سال مورد حمایت قرار گیرند تا از مراحل اولیه عبور کنند و به شرکت‌های پویا و بالنده تبدیل شوند. می‌توان پس از دو سال،این استارتاپ‌ها را  مورد ارزیابی قرار داد تا  در صورت دارا بودن شرایط وارد مرحله بعدی شوند.

شرکت‌های خلاق با توجه به دامنه فعالیت‌های نوآورانه‌ای که دارند می‌توانند از قوانین حمایتی بهره‌مند شوند.

نماینده مردم از حوزه انتخابیه جیرفت و عنبرآباد، گفت:  بر این، پیشنهادات بسیاری در این حوزه وجود دارد، معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری و معاونت‌های مختلف آن می‌توانند، از طریق تماس و رایزنی و جلسات مشترک با کمیسیون‌ها و نمایندگان مجلس، مشکلات، چالش‌ها و نیازمندی‌های شرکتهای دانش‌بنیان و خلاق را به این نمایندگان منتقل کنند، تا قوانین حمایتی مصوب، حمایت‌های گسترده‌تر و هدف‌مندتری را به  جوانان خلاق و دانش‌بنیان ایران اسلامی، عرضه کند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 3
2021-02-21 14:36

افزودن دیدگاه جدید