کد مطلب: 

254624

شرکت‌های خلاق مدل موفقی از اقتصاد ملی را نشان دادند

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، گفت: شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق توانسته‌اند یک مدل موفق از اقتصاد ملی، اشتغال‌زا و ثروت‌آفرین را به نمایش بگذارند و همین مسئله ایجاب می‌کند تا قوه مجریه و مقننه از طریق هم‌افزایی، حمایت از این شرکت‌ها را در اولویت قرار دهند.
شرکت‌های خلاق مدل موفقی از اقتصاد ملی را نشان دادند

به گزارش سیتنا، اسماعیل حسین‌زهی نماینده مردم از حوزه انتخابیه خاش در مجلس شورای اسلامی، گفت: یکی از موفق‌ترین پروژه‌های اقتصادی اجرا شده در سال‌های اخیر، موضوع شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق است. سورنا ستاری معاون محترم علمی و فناوری رییس‌جمهوری به دلیل دیدگاه جوان و دانشگاهی که دارد، توانست به یکی از مدیران موفق کشور تبدیل شود و از این آزمون سربلند بیرون بیایید.

نماینده مجلس شورای اسلامی در ادامه افزود: شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق توانسته‌اند یک مدل موفق از اقتصاد ملی، اشتغال‌زا و ثروت‌آفرین را به نمایش بگذارند و همین مسئله ایجاب می‌کند تا قوه مجریه و مقننه از طریق هم‌افزایی، حمایت از این شرکت‌ها را در اولویت قرار دهند.

یکی از موفق‌ترین پروژه‌های اقتصادی اجرا شده در سال‌های اخیر، موضوع شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق است.

حسین‌زهی ضمن اشاره به ظرفیت‌های قابل توجه مجلس در این زمینه گفت: تصویب یک قانون جامع در این زمینه ضروری است. با توجه به اینکه شرکت‌های خلاق نیز توانسته‌اند به ویژه در شهرستان‌ها، با استفاده از ابزار خلاقیت و نوآوری برای نسل جوان اشتغال ایجاد کنند، لازم است تا این جوانان خلاق و شرکت‌های آنها نیز در کنار شرکت‌های دانش‌بنیان مورد حمایت تمام کامل قانون قرار گیرند.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی ضمن تاکید بر تخصیص بسته‌های حمایتی به این شرکت‌ها، گفت: شرکت‌های خلاق از ظرفیت بسیار خوبی برای اشتغال‌زایی در زمینه‌های مانند گیاهان دارویی، گردشگری و دیگر عرصه‌ها در شهرستان‌ها برخوردار هستند. ما نمایندگان علاوه بر تصویب قوانین مورد نیاز آمادگی داریم تا در شهرستان‌ها نیز از طریق رایزنی با مدیران محلی، برای تسهیل کسب وکارهای نوآورانه آنها نیز تلاش کنیم.

وی همچنین بیان کرد: استقرار هر چه بیشتر شرکت‌های خلاق در مناطقی مانند سیستان و بلوچستان و شهرستان‌های مانند شهرستان خاش، باید با حمایت مسئولان ارشد اجرایی و پارک‌های علم و فناوری، محقق شود. تا جوانان خلاق و نخبه این خطه بتوانند با ایجاد شرکت‌های  کوچک و خلاق، اقتصاد محلی را متحول سازند. بنده نیز در این راه از هیچ تلاش فروگذار نیستم.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 3
2021-02-16 10:09

افزودن دیدگاه جدید