کد مطلب: 

254551

با گسترش خانه‌های خلاق، توسعه استارتاپ‌ها رونق گرفت

مدیرعامل خانه خلاق حیرانی در استان یزد، گفت: خانه‌های خلاق، به عنوان پایگاهی عمل می‌کنند که استارتاپ‌های فعال در حوزه صنایع نرم و خلاق را تحت پوشش قرار می‌دهند و آنها را برای ورود به بازار آماده می‌کنند.
با گسترش خانه‌های خلاق، توسعه استارتاپ‌ها رونق گرفت

به گزارش سیتنا، مرتضی نقیبی مدیرعامل خانه خلاق حیرانی و شرکت خلاق الست مهر آریا گفت: ستاد فرهنگ‌سازی اقتصاد دانش‌بنیان و توسعه صنایع نرم و خلاق، در تلاش است تا با محوریت بخش خصوصی، خانه‌های خلاق را در سطح کشور گسترش دهد. خانه‌های خلاق، به عنوان پایگاهی عمل می‌کنند که استارتاپ‌های فعال در حوزه صنایع نرم و خلاق را تحت پوشش قرار می‌دهند و آنها را برای ورود به بازار آماده می‌کنند.

مدیرعامل خانه خلاق حیرانی در استان یزد، در ادامه افزود: ما به عنوان یک مجموعه از فعالان خلاق استان یزد، با حمایت ستاد موفق شدیم تا یکی از بناهای تاریخی استان را به یک خانه خلاق تبدیل کنیم. این بنا از لحاظ تاریخی بسیار ارزشمند است و جزء بناهای قاجاری محسوب می‌شود و یکی از بلندترین بادگیرهای شهر نیز متعلق به این بنا است.

خانه‌های خلاق، به عنوان پایگاهی عمل می‌کنند که استارتاپ‌های فعال در حوزه صنایع نرم و خلاق را تحت پوشش قرار می‌دهند و آنها را برای ورود به بازار آماده می‌کنند.

نقیبی همچنین گفت: این خانه خلاق با 1200 متر زیربنا و با محیطی زیبا، استارتاپ‌های مختلف را دعوت کرده است تا از امکانات این مجموعه استفاده کنند. در حال حاضر در حدود 12 استارتاپ و مجموعه خلاق با این خانه خلاق، همکاری می‌کنند. با آغاز به کار دوره جدید ستاد فرهنگ‌سازی اقتصاد دانش‌بنیان و توسعه صنایع نرم و خلاق و با کمک دبیرخانه برنامه توسعه زیست‌بوم شرکت‌های خلاق، فعالیت‌های استارتاپی خلاق، در استان جانی تازه گرفت.

مدیرعامل خانه خلاق حیرانی، در ادامه ضمن اشاره به فعالیت‌های صورت گرفته توسط این مجموعه افزود: این خانه خلاق،  فضای کار مناسبی در اختیار استارتاپ‌ها قرار می‌دهد، همچنین یک مجموعه تخصصی در اینجا حضور دارند که به استارتاپ‌ها کمک می‌کنند تا برای محصولات و خدماتشان مشتری بیابند و قرارداد منعقد کنند. سپس با حمایت ستاد، بسته‌های حمایتی مختلف تخصیص یافته توسط معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری، به این استارتاپ‌ها، ارائه می‌شود و در نهایت آنها برای تبدیل شدن به شرکت خلاق معرفی می‌شوند.

وی همچنین بیان کرد: با توجه به رونق گرفتن حمایت‌ها از سوی ستاد فرهنگ‌سازی اقتصاد دانش‌بنیان و توسعه صنایع نرم و خلاق، امیدوار هستیم در آینده بتوانیم شعبات بیشتری در دیگر شهرهای استان یزد نیز افتتاح کنیم.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 3
2021-02-14 12:03

افزودن دیدگاه جدید