کد مطلب: 

254547

مجلس با ابزار قانون‌گذاری راه حمایت از شرکت‌های خلاق‌ را آسان می‌کند

عضو کمیسیون اصل 90 مجلس، گفت: با توجه به حوزه فعالیت شرکت‌های خلاق، حمایت از آنها باید همچون حمایت از سایر شرکت‌های فناور در اولویت باشد.
مجلس با ابزار قانون‌گذاری راه حمایت از شرکت‌های خلاق‌ را آسان می‌کند

به گزارش سیتنا، الهام آزاد نماینده مردم از حوزه انتخابیه نائین، خور و بیابانک، در مجلس شورای اسلامی گفت: مطمئناً یکی از دستاوردهای بزرگ انقلاب اسلامی، ایجاد فرهنگ خودباوری علمی و آغاز حیات زیست‌بوم اقتصاد دانش‌بنیان و خلاق در کشور است. در حال حاضر هزاران شرکت دانش‌بنیان، خلاق و نوآور مشغول فعالیت هستند و این نشانگر عزم راسخ نظام و جوانان مومن و نخبه‌ای است که تلاش دارند کشور را از مسیر استقلال صنعتی و اقتصادی به سمت اعتلاء و شکوفایی هدایت کنند. صنایع سنتی غالباً به مونتاژ توجه دارند، در حالی که فعالان خلاق و دانش بنیان، بومی‌سازی را در مرکز توجه خود قرار داده‌اند.

این عضو کمیسیون اصل 90 مجلس در ادامه افزود: بی‌شک تخصیص حمایت‌ها به شرکت‌های دانش‌بنیان، خلاق و نوآور، وظیفه‌ای است که بر عهده هر سه قوه مقننه، قضائیه و مجریه گذارده شده است و هر یک باید به سهم خود در این راه تلاش کنند. قوه مقننه نیز در این بین آماده است تا از طریق ابزار قانون‌گذاری هر حمایت لازمی را برای تسهیل کار این شرکت‌ها تخصیص دهد. تشکیل فراکسیون حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان نیز، نشانگر عزم این مجلس برای برداشتن گام‌های اساسی در این مسیر است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی ضمن تشریح بیشتر حمایت‌های قانونی گفت: شرکت‌های خلاق نیز با توجه به حوزه فعالیت آنها مانند کسب و کارهای دیجیتال و فضای مجازی، بازی، اسباب بازی و سرگرمی، صنایع دستی، گردشگری و میراث فرهنگی، صنایع دیداری و شنیداری، طراحی، یادگیری، چاپ و نشر، گیاهان داروئی و طب سنتی، هنرهای تجسمی و نمایشی، می‌توانند اشتغال قابل توجهی ایجاد کنند و ثروت‌آفرین باشند.

وی افزود: بی‌شک این تنها فناوری نیست که باید در صدر اهمیت باشد و خلاقیت نیز شریک کارآمد فناوری است، به همین دلیل حمایت از شرکت‌های خلاق و فعالان خلاق و نوآور نیز باید یکی از سرفصل‌های قوانین حمایتی در این حوزه را شکل دهد. مجلس آمادگی دارد تا شرکت‌های خلاق و جوانان مومن و نوآور فعال در این عرصه را نیز مانند شرکت‌های دانش‌بنیان در قانون حمایتی مورد تصویب بگنجاند.

آزاد با اشاره به سازوکارهای قانونگذاری، بیان کرد: معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری، می‌تواند مستندات، برآوردها و نیازهای این شرکت‌ها و نقاط قوت و ضعف قوانین جاری را با نمایندگان مجلس شورای اسلامی در میان بگذارد، تا پس از انجام کار کارشناسی، قوانینی پخته‌تر و جامع‌تر برای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق، به تصویب برسد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 4.5 (4 رای)
سیتنا 3
2021-02-14 10:41

افزودن دیدگاه جدید