کد مطلب: 

254508

تصمیم مهم اپل؛ تسهیل معامله‌ی رمزارزها برای افراد

گزارشی از بازارهای سرمایه بانک سلطنتی کانادا اعلام می‌کند که اپل باید راهی برای خرید و فروش رمزارز به کاربران خود ارائه دهد؛ این کار به این شرکت غول‌آسای دنیای فناوری اجازه می‌دهد بلافاصله سهمی عمده از بازار فناوری رمزارزها داشته باشد.
تصمیم مهم اپل؛ تسهیل معامله‌ی رمزارزها برای افراد

به گزارش سیتنا، این توصیه که در رویترز منتشر شده اظهار می‌دارد که اپل می‌تواند خرید رمزارزهایی نظیر بیت‌کوین، اتریوم و حتی داج‌کوین را برای افراد تسهیل کند.

اپل می‌تواند این ویژگی را مستقیما در اپ «والت» خود روی آیفون و آیپد ارائه دهد. چنین کاری باعث خواهد شد ایالات متحده به پیشرو جهان در عرصه رمزارز تبدیل گردد و دیگر کمتر احتمال داشته باشد فناوری آن توسط دولت‌ها مسدود شود.

این گزارش اظهار داشت: «اگر ایالات متحده امریکا بیشترین دارایی‌های رمزارزی را داشته باشد (چه بیت‌کوین و چه سایر رمزارزها) آن‌گاه به نظر ما هیچ دلیل منطقی وجود نخواهد داشت که آنها را ممنوع کند.»

میچ استیونس، تحلیل‌گر بانک سلطنتی کانادا محاسبه کرده است شرکت پرداخت الکترونیکی «اسکوئر» که به دست جک دورسی، مدیرعامل توییتر، احداث شده است توانسته در هر فصل چیزی حدود ۱.۶ میلیارد دلار از اقدامات مرتبط با بیت‌کوین درآمد داشته باشد.

با وجود این، اسکوئر تنها حدود ۳۰ میلیون کاربر دارد، بنابراین اگر اپل هم قدم در این راه گذارد، به درآمد و سود حتی بیشتری دست خواهد یافت.

طبق این گزارش، آن‌گونه که در سایت کوین‌دسک نقل شده:‌ «تعداد کل کاربرانی که از اپل استفاده می‌کنند حدود ۱.۵ میلیارد نفر است، اگر فقط ۲۰۰ میلیون نفر از آنان وارد نقل و انتقال رمزارزها شوند، آن‌گاه میزان مشتریان اپل ۶.۶۶ برابر متقاضیان اسکوئر خواهد بود. بنابراین، درآمد احتمالی حاصل از آن به بیش از ۴۰ میلیارد دلار در هر سال خواهد رسید که فرصتی استثنایی برای افزایش تدریجی درآمد شرکت تا ۱۵ درصد است.»

این گزارش ادامه داد اپل می‌تواند چالش‌های قانونی و اطلاعاتی خرید و فروش رمزارزها را با خلق یک سیستم بسته حل کند؛ سیستمی که در آن به مشتریان اجازه داده می‌شود مالکیت رمزارزها را به یکدیگر منتقل کنند.

گرچه این شرکت اجازه معدن‌کاری بیت‌کوین با استفاده از آیفون‌های خود را نمی‌دهد و حتی نمی‌گذارد رمزارزها را با کارت اپل خریداری کرد، اما کیف پول رمزارزها هم اینک نیز برای دانلود و نصب در اپ استور این شرکت وجود دارد.

محبوبیت رمزارزها در ماه‌های اخیرا افزایش پیدا کرده است به‌گونه‌ای که بیت‌کوین به تازگی از فیسبوک و تسلا عبور کرد تا به نهمین دارایی ارزشمند دنیا تبدیل شود.

قیمت بیت‌کوین با اعلامیه تسلا تقویت هم شد. تسلا ۱.۵ میلیارد دلار در این رمزارز سرمایه‌گذاری کرده است و آن را به عنوان پول پرداختی برای خرید ماشین‌های برقی خود در آینده خواهد پذیرفت.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (6 رای)
سیتنا 1
2021-02-12 22:54

افزودن دیدگاه جدید